söndag 29 november 2009

Händelserik helg!



Allt började i fredags med att Marcus såg på NA:s hemsida att det inte var någon kö nere på mässan så vi beslutade oss för att göra ett nytt försök med att vaccinera oss. Jag stängde av spisen och ugnen och styrde maten åt sidan och så klädde vi snabbt på barnen kläder och slängde oss iväg. Mycket riktigt så fanns det ingen kö och vi kunde gå rätt in i mässhallen, bli tilldelade varsin vaccinbiljett, kryssa i en blankett och sedan ställa oss i en av köerna in till sprutbåsen. På mindre än 40 minuter var vi vaccinerade och klara och redan på väg hem...SKÖNT!!


När vi kom hem hade jag lovat Hugo och Alva att vi skulle bygga ett pepparkakshus, så det var bara att ge sig på´t. För att vara första gången så blev vi riktigt nöjda men jag lyckades självklart bränna mig på det extremt heta sockret...men som sagt, bättre att det var jag än någon av barnen. Varken Hugo eller Alva hade ro i kroppen att sitta stilla och pynta huset så det fick bli min uppgift. Men vi hann ändå ha en mysig stund tillsammans.



Hugo provsmakar nonstopen.
"Pimp my gingerbreadhouse"

Taadaa!!!

När barnen hade somnat mumsade jag och Marcus i oss hemmagjord sushi och tittade på IDOL.


På lördag morgon visade det sig att vi hade haft besök under natten. Tomtens små nissar hade varit här och lämnat paket i barnens strumpor. Tänk att dom visste att vi hade två snälla och fina barn här hemma som önskade sig lördagsgodis, vilken tur!


Varsina små leksaker fick dom också.

Hugo vågade inte att titta förrän allt papper var borttaget.
Igår var det julmarknad/café på Gården och vi var självfallet där. Moster Linda och hennes väninna Maria hade kommit från Västerås för att sälja sina fina grejer och så fanns det även fler bord med bla dörrkransar, honung, julkort och smycken. Världens finaste Frida hade med sig en hel drös av sina egenhändigt gjorda smycken. Jag hade kunnat köpt rubbet men hejdade mig tillslut. Men jag gick därifrån som stolt ägarinna av ett par jättefina örhängen och dessutom ett halsband som jag får öppna som paket till jul...åh vad överraskande glad jag kommer att bli ;o)
Idag har det varit adventsfirande i kyrkan. Barnen var uppe och sjöng ett par låtar innan dom gick ner på Söndagsklubben. Alva som är för liten satt kvar uppe med mig. Vi har alla känt av sprutan från i fredags men jag tror Alva har varit värst drabbad. Hon har varit hängig och väldigt lugn hela helgen och satt även hela gudstjänsten i mitt knä och bara tittade.
Om en stund ska Hugo iväg på kalas och vi ska hem till Göranssons på adventsfika. Det ska bli mysigt. Ikväll blir det nog att försöka hinna städa färdigt här hemma och sedan bara sitta ner och invänta sängdags.
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Kära Lovisa!
    När man sätter ihop ett pepparkakshus är det väldigt praktiskt att använda kistyr! Då slipper man bränna sig! Tillsätt äggvita, lite vatten samt ättika till florsockret så håller det hur bra som helst! :-) =0) ;-)
    Men du fick ett väldigt fint resultat!!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera