onsdag 29 april 2009

Vill man vara fin...


Idag har jag haft en underbart skön dag. Hade egentligen hela dagen fullspäckad med uppdrag och förberedelsetid inför det stundande Valborgsfirandet imorgon. Men när jag som bäst höll på att klä på barnen för att åka till dagis imorse så ringde samordningen och talade om att alla mina uppdrag för dagen blivit inställda. Vad är oddsen?? Detta innebar att jag kunde lämna barnen på dagis och sedan åka hem och träna på majsångerna hemma, sååå skönt! Jag hann även äta en god lunch innan jag åkte in till kontoret för att fixa med lite mail och pappersarbete. Men vad skönt det var att bara "lulla" på hemma i godan ro, passa på att läsa tidningen och ta en kopp the. Det behövdes med tanke på mardrömsveckan jag hade förra veckan.

Jag tog på mig ett par svarta ballerinaskor när jag åkte in till stan. Tänkte att vädret tillät lite somrigare skor idag. Jag fick skorna av min syster ifjol och dom var jättesköna då, men nu har fötterna vilat en hel vinter och ville inte riktigt acceptera min nygamla skobeklädnad. Trots detta parkerade jag som vanligt bilen på en stor gratisparkering i stan (snål som jag är) och började gå mot kontoret. Den promenaden brukar vanligtvis ta ca 10-15 minuter men idag tog den nästan en halvtimme, jag lovar! Jag fick sådana fruktansvärda skavsår så ni kan inte ana... Det värsta av allt var att när jag väl kom fram till kontoret och kunde plåstra om mina stackars fötter var det bara att ladda inför nästa promenad tillbaka till parkeringen! Nu sitter jag och jobbar i bildtelefon med fötterna "bandagerade" och tycker enormt synd om mig själv ;o) Jag fick gå sista biten till bilen BARFOTA för att det blödde och gjorde så ont. Men det är ju som man brukar säga; "Vill man vara fin får man lida pin".


Jag jobbar ett tag till sen ska jag på BUR - Barn och Ungdoms Rådsmöte på gården klockan 20:00. Det blir en lång dag borta från barnen och Marcus, men det tar vi igen i helgen när vi är lediga. Det är mycket inplanerat...Valborgsfirande hemma hos Romells på torsdag...längtar!! Middag med Mackan och Alexandra, som vi inte sett på år och dag. Det ska bli så mysigt! På lördag kommer min goa vän Jenny från Norrköping och hälsar på tillsammans med sin man Lars, dotter Svea och vovvarna Texas och Nemo, det ska bli så roligt att få träffas och umgås en hela dag. På söndag är Hugo bjuden till bästa kompisen Eddes 4-årskalas. Han längtar så att han håller på att spricka. Han fick inbjudningskortet i söndags och blev alldeles knäckt när vi förklarade att det var sju dagar kvar till kalaset...det blir många "Dagis-sen-sova-sen-dagis igen..." visningar på fingrarna.

Hoppas ni alla får en mysig Valborg med soligt och fint väder!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Aj aj aj, ledsen för att ha bidragit till skavsåren =0(
    Kram Linda

    SvaraRadera