tisdag 28 april 2009

Uppvärmning inför 14 maj

Sitter i soffan och tar igen mig efter en löparrunda. Pressade mig runt en runda på 4,2 km...vilken underbar känsla det är när man får sätta sig på trappen i den varma vårkvällen och pusta ut efteråt! Det blir en ordentlig urladdning för kroppen och så hinner man rensa huvudet samtidigt.

Nu väntar jag bara på att Marcus ska komma hem från sin runda så att vi kan ta en kvällsfika...vilket är kvällens höjdpunkt. Misstänker dock att vi inte orkar hålla oss vakna speciellt länge ikväll. Alva vaknade nämligen och ville ha välling vid 4-tiden imorse och bestämde sig för att det var morgon...suck!

Den 14 maj smäller det, då är det dags för VårRuset i örebro och jag och 39 kollegor på jobbet ska delta. Jag har hela tiden sagt att jag ska promenera men nu börjar jag fundera om det inte är så att jag faktiskt skulle kunna fixa att springa hela sträckan...? "E åh he" som Hugo skulle ha sagt, vilket betyder "Vi får se".


På jobbet är det 1:a maj som hägrar härnäst. Jag har blivit tilldelad att tolka en av skolornas 1:a majfirande och har suttit en del av kvällen ikväll och översatt fyra av de mest tradtitionella majsångerna som elverna har valt att framföra. Nu gäller det bara att memorera dom innan torsdag. Som tur är har jag fått förberedelsetid på mitt schema imorgon, för hemma hinns det inte med. Jaja...det blir som det blir.

Nä, nu är det färdigslappat i soffan...dags att vara lite huslig och hänga lite tvätt.

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vad duktig och energisk du är. Jag hejar på dej den 14 maj. Lycka till med tolkningen.Vi är stolta över er.
    Kram,kram från oss i blå huset.

    SvaraRadera