söndag 26 april 2009

Det är inte alltid lätt...




Efter en riktigt tung vecka på jobbet (orsaken till varför blogginläggen har lyst med sin frånvaro) har vi njutit av en riktigt skön helg. Ludwig ringde och bjöd in sig i torsdags, så honom plockade jag med mig hem från tågstationen i fredags när jag slutade jobbet. Han behövde shoppa lite kläder inför sommaren och jag axlade gladeligen manteln som hans "Personal shopper!" Kan ni förstå att det faktiskt finns folk som har det som yrke...att följa med folk på stan och föreslå kläder som passar dom och sedan få betalt för det!!! Det ska jag bli när jag blir stor..hahaha!!!

I lördags hade jag några tjejer från jobbet här på besök. Vi var mammalediga ihop ifjol och tyckte att det passade bra med en liten reunion för oss och barnen den här helgen då vi fick tid att prata och barnen fick leka lite. Det var strålande sol hela dagen så vi passade på att sitta ute och fika medan barnen gungade, hoppade studsmatta o ch lekte i sandlådan. Underbart! Marcus, Hugo och Ludwig hade en grabbdag och åkte till Lek och Buslandet istället.

På eftermiddagen åkte jag och Ludwig till Marieberg köpcentrum och shoppade loss. Ludwig hittade skor, jacka, jeansshorts, skjortor och T-shirt och så passade han på att klippa sig...själv unnade jag mig två toppar, en mycket lyckade eftermiddag om jag får säga det själv :o)

Idag har mamma och pappa varit här. Dom kom lagom till 11-kaffet och stannade över maten och eftermiddagskaffet. Mycket trevligt!

Barnen ääälskar morbror Ludwig!

Hittade Alva ihopkurad intill Ludwig imorse... Ser mysigt ut!

11-kaffe ute i trädgården

Alva sitter bredvid mig just nu och käkar salta pinnar som hon smular sönder till små små partiklar och sedan sopar ner i springorna i soffan...suck!

Smulor under foten!!


Igår morse spelade Alva lite piano för oss och då hände det som inte får hända...
Som tur var gick det bra!

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med de stackars fingrarna. Sitter själv på jobbet och det är lite dåligt med barnafödandet idag.

    Kramar
    Anette

    SvaraRadera
  2. http://pastorsfrun.blogg.se27 april 2009 kl. 11:44

    oh, stackars alva... nu har hon lärt sig det iaf. Vad SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT hon är i hårspänne. Lilla prinsessan. Jag måste få träffar er snart!!!!
    Stora kramisar
    Mia

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en bra helg! TUR att han klippte sig! Förstår vad mamma menade med att det var dax =0) Mickmuff -frissa =0)
    Kramar till alla er!
    Linda

    SvaraRadera