onsdag 8 april 2009

Glad Påsk

Så här i påsktider tänkte jag passa på att latja till det med lite roliga färger. Jag är egentligen inte så mycket för påskpynt men i år har jag faktiskt gett mig ut i djungeln och införskaffat ett och annat påskpynt, mestadels blommor faktiskt. Påsken är lite för gul för min smak så jag har slängt in lite andra färger i påskriset.


En febrig Alva kom ut för att ta en titt på fjädrar, ägg och ris som jag placerat ute på trappen. Nattlinnet har Alva själv satt på sig över sina vanliga kläder. Nappen sitter där den ska...det som saknas är "vovven" som hon drar runt på nu när hon är hemma och är sjuk.
Lite gult trots allt ;o) Ljusformarna hittade jag på myrorna för 5:-/st. Tycker att dom är så söta.


En fin blomma som vi fick av min syster när dom var här i helgen. Jag är totalt okunnig inom detta område, till skillnad från min syster som välsignats med ett intresse för blommor och extremt "gröna fingrar". Men jag tror jag uppfattade att blomman hette Mårbacka...men jag kan ha fel. Betongängeln är också min systers verk...passade bra ihop med blomman.

Mina älsklingsgrabbar som startade frisersalong här hemma i eftermiddags och klippte varandra med "apparaten". Hugo tappade tålamodet efter ett tag vilket resulterade i att han fortfarande går runt med en lång hårtuss på vänster sida. Jag ska gå upp till hans rum och försöka avlägsna den med saxen nu när han sover :o)

Hoppas ni alla får en skön Påsk med god mat, fint väder och trevligt sällskap. Ha det gott...

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hej Du!

    Ha en riktigt trevlig påsk med mycke mat och gemenskap med familjen. Goa kramar Ina

    SvaraRadera
  2. Men så snygga dom blev killarna!! Vad är en liten tofs att bråka om Hi Hi. Du har alldeles rätt, pelargonen är en Mårbacka, min absoluta favoritsort! Lycka till! Kom i håg att den ska ha vatten ibland och gärna lite näring =0)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ha nu en skön och Glad Påsk.Du har pyntat så fint och påskris med. Här blev det inget ris.. Hoppas Alva kryar på sej och ni andra får vara friska.
    Påskkramar till er från oss i blå huset.

    SvaraRadera