torsdag 31 oktober 2013

Slappardag

Tja!

Hä snög!!

"Är det redan jul?" undrade Signe när hon tittade ut och såg marken täckt av ny, vit och gnistrande snö :-)

Härligt!! Men vad typiskt att jag inte fått med mig barnas vinterkläder. Asch...det går nog ingen nöd på dom. Det är tur att Linnéa och Niclas har ett varmt och härligt hus. Hugo har gått med öppen onepice idag och suckat över värmen "Men åååå vilket varmt hus ni har!!" ;-)

Annars så har dagen gått i latmaskens tecken. Mycket på grund av att Molly vaknade 05:45 (!) trots dagen igår. Jag var så trött så heeeela kroppen värkte. Som tur var så nöjde hon sig med att sitta kvar i sängen (efter MÅNGA om och men) och titta på bilDVDn så att vi kunde slumra en stund extra.

Linnéa har skämt bort oss med god mat och gott fika hela dan. Barnen har lekt, pysslat och spelat spel och vi vuxna har hasat runt mellan köksbord, matbord och soffan ;-)

Alva ville ta ett kort med bästiskusinen för att skicka till bästisen Cornelia hemma i stan...

...lillsyrran lyckades nästla sig in på bild ;-)
Snööööö!!

Ikväll har vi spelat Mexican Train med barnen. Hugo och Marcus vann vilket nog var tur för husfriden ;-) Hugo somnade utan några som helst problem..."Bra match mamma...men pappa och jag var ändå bäst!" ;-) 

Linnéa och jag for en sväng till Dollarstore precis innan dom skulle stänga. Hittade lite smått och gott ;-) 

Nu blir det mys i soffan.

Kram Lovisa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar