lördag 22 juni 2013

Torreveija!!

Hej på er!

Nu är vi på plats! 

Vi kom fram igår efm/kväll efter en 3 1/2 timme lång flygresa plus en liten kort biltur. Vi har hyrt bilar här nere så att vi smidigt ska kunna ta oss runt. 

Jag åkte tyvärr ifrån kamerabatteriet som ligger kvar hemma i laddaren...(grrrrrr!!!) Ska försöka hitta en butik inne i stan ikväll som säljer sånt. Klarar mig inte utan min kamera i 10 dagar!!!! Mobilen får jobba på så gott det går under tiden ;-)

Jag har ingen täckning här nere. Men i pappa och mammas trappuppgång ska det visst gå att snirkla sig ut i cyberspace på något vis...så jag ska testa det sen när det här inlägget är klart :-) Jag håller tummarna att det ska gå bra!

Vi bor i en lägenhet med tre rum och kök. Alldeles lagom för oss fem. Vi hyr av ett svenskt par från Munkfors (tror jag det var). Mina föräldrar och syskon hyr också lägenheter här runt om. Vi delar samma pool på innergården. Supermysigt och bekvämt!

Idag var dock alla sugna på att gå ner till stranden som ligger fem minuters gångväg härifrån. Där låg vi och mös fram till lunch...då gick vi tillbaka hem till lägenheten och här ligger jag nu :-)

Vi har en stor öppen terass där vi får plats med både matplats och solstolar :-) Lyxigt och skönt med tanke på en lite Molly som har spring i benen. Då är det  bara att släppa ut henne på terassen...Hahaha, det låter som att hon är en hund ;-)

Idag är det min kära mammas 60-års dag!! Det ska vi fira ikväll genom att åka in till stan och äta mat på någon trevlig restaurang. Det ryktas även om att det är någon typ utav karneval inne i stan ikväll...så vi ska nog passa på att slänga ett öga på den också (misstänker att den inte kommer vara svår att missa, hehe)

Här har ni ett litet hopplock från flygplatsen och flygresan. Allt gick bara bra. En liten försening drabbades vi av dock, pga att någon hade glömt fylla flygplanet med mat och dricka :-/

Såhär ser det ut i vår lägenhet.

Framme i ett varmt Spanien!

Utsikt från vår terass mot poolområdet :-)

Och här sitter jag nu...med en kopp kaffet handen och har det allmänt gott!! Härligt!!

Kram Lovisa





1 kommentar:

  1. Ha det nu jätteskönt och bra.
    Hälsa Lilian så gott från oss här hemma .
    Kramisar till er.

    SvaraRadera