söndag 30 juni 2013

Söndag

Hej min vän!

Allt bra? 

Vi är inne på vår näst sista dag. Jag har börjat planera packningen och städningen i huvudet. Marcus tycker det är onödigt och att det förstör de sista dagarna vi har kvar här i Spanien.

Manana, manana liksom ;-)

Själv så måste jag planera i förväg för att kunna slappna av. Jag vill vara säker på att vi (som i JAG) har tänkt på allt! ;-)

I fredags kväll var vi tillbaka på tivolit med barnen. Det blev en kanonkväll!! Barnen ääääälskade det!! 

Igår åkte vi på en härlig dagsutflykt hela familjen (alla 16). Först åkte vi till Les fonts de L'algar för att titta på och bada i vattenfall. OTROLIGT vackert!!!

Framåt kvällen åkte vi vidare till en stor grotta som heter Cuevas del Canelobre där vi fick gå en guidad tur. Fantastisk upplevelse!! Barnen var som trollbundna ;-)

Vi får se när jag lyckas publicera det här inlägget. Det är ju inte så lätt att komma åt WiFi som sagt. Det kan hända att det här blir mitt sista inlägginnan hemresan. Vi får se. 

Hoppas du tittar in snart igen...och du! Lämna gärna en kommentar... Då blir jag glad :-)

Kram på dig!!

Ebba gjorde en fiskbensfläta på en stolt Alva (hon har äntligen fått långt hår). Och familjen är laddad...här ska det åkas karuseller!!!!

Vi åt mat och njöt av en varm och skön kväll inne i Alicante.

Vi hamnade mitt i en filminspelning kändes det som. Överallt kryllar det av gatuförsäljare som försöker kränga klockor, hattar, väskor och annat bråte när man försöker äta. Plötsligt kom insatsstyrkan och radade upp sig precis där vi satt. Hjälm med visir, batonger och plexisköldar hade dom på sig och började mota bort gatuförsäljarna...som vägrade ge sig iväg. Spännande, men också lite otäckt eftersom att vi hade alla barnen med oss.

En kul kväll som du ser :-)

Godis hör ju självklart till :-) Hör har Hugo köpt något som heter Churros. Smakar som friterade munkar typ...supergott!!

Och så var det dags för utflyktsdag. Först åt vi lunch i bilen när vi kom fram. Bagageluckan funkar perfa för blöjbyte, och sen var det bara att börja traska upp mot vattenfallen!

Vattnet var kristallklart men kallt. Jag och barnen vadade ut en bit...det var bara Hugo som vågade doppa hela sig och simma runt en stund. 

Vackert så att man tappar andan!!

Inne i grottan var det desto svalare. Här är det 17 grader året om. En fantastisk plats!!

Tänk vad som döljer sig långt där nere i underjorden... Rena rama underverk!!


Kram på dig!!







1 kommentar:

  1. Låter som att ni har haft en helt underbar resa. Man blir sugen att ta en tripp då man ser alla vackra bilder. Fortsatt trevlig sommar :)

    SvaraRadera