söndag 19 maj 2013

Underbara helg

Hej på er!
 
Vilken helg!!
 
Helt galet skön :o)
 
Vi har verkligen bara varit lediga och haft det skönt. Men OM jag ska klaga på något (och tydligen måste jag det...) så får det bli att jag inte fått till så mycket träning som jag hade velat. Och det i kombination med att jag har moffat mat, godis, fika och ostbågar som en galning HELA helgen lämnar mig med en liten gnagande känsla av dåligt samvete. Meeeen...man lever bara en gång, försöker jag intala mig själv ;o) Och då får man moffa ibland...eller hur?!?!
 
I fredags så blev det spontanpizza med Cedermarks. Anna och barnen kom förbi när jag och kidsen var ute på baksidan och lekte. Det blev en skön eftermiddag i kvällssolen med lek och kubb innan maten.
 
I går så hade vi planerat att hitta på något med Higårds. Vi hade planer på Kosläpp i Fellingsbro eller glass i Nora och en utflykt med båten som ligger vid hamnen där. Det blev ingetdera.
 
Det blev Fiske och hamburgegrillning i Ånnaboda istället :o)   
 
Alva och Molly sitter och småpratar och käkar lunch på en filt i solen.

Hugo får hjälp med tillbehören till hamburgaren av Grillmästar´n Sofi ;o)

Olle och Emil.

Klockan blev sovdags för Molly...

Hon somnade och sov gott ute i den friska luften.

Hugo har vanligtvis INGET tålamod alls. Men när det kommer till fiske. Då har han typ hur mycket som helst!! :o)

Tyvärr blev det inga napp ;o(

"Lala"

Fika i solen!

Tjejerna tog en promenad längs med sjön. När dom kom tillbaka fick vi höra att dom hade sett en orm...

När vi kom hem satte sig Alva och Molly ute på farstun (och våra nyinköpta cafémöbler) och småpratade lite.

Alva hittade såpbubblor till Mollys förtjusning!

Lite senare kom Higårds ner på kvällsmat och lördagsmys framför Eurovision :o)
 
 
Idag har Marcus och barnen varit på sommaravslutning på Gården. Själv åkte jag till jobbet för att plugga med "gänget".
 
När jag var klar åkte jag och mötte upp Marcus och barnen och sedan drog vi vidare hem till Romells. Där blev vi bjudna på grillat. Vi passade också på att planera vår lilla minisemester som ligger framför oss. På fredag åker vi nämligen ner till Kisa för att på söndag rulla vidare ner mot Göteborg där vi kliver på båten som sedan tar oss över till Danmark och...LEGOLAND!! Tjojoooo!!!
 
Men först väntar en arbetsvecka med jobb, Vårruset, jobb, BVC-besök, jobb och jobb.
 
Hoppas Du får en fin vecka! 
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar