onsdag 22 maj 2013

Barnarbete

Hej på er!
 
Vad kvällarna är sköna nu för tiden. Man vill ju knappt gå in.
 
Man (som i jag och även ibland Marcus) glömmer lätt bort tiden och så är klockan plötsligt för mycket och barnen kommer i säng på tok för sent.
 
Men hey...det är ju ljust ute. Då kan det ju inte vara kväll!
 
Jag vet inte hur många gånger jag har förklarat det för barnen..."På sommaren så ÄR kvällarna ljusa". Men i ärlighetens namn så skulle jag behöva ha någon som förklarade det även för mig ibland. För kroppen och huvudet kan verkligen inte förstå hur det kan bli kväll när solen fortfarande skiner och det är så där härligt friskt och skönt ute. Man är ju pigg som en mört!
 
Vi skulle verkligen behöva sommarlov och semester typ...NU!
 
Måndagskvällen var en sån där kväll då vi fastnade ute i det sköna försommarvädret. Marcus gick ut efter maten för att börja fixa med en gammal utemöbel som vi hittat och köpt på Blocket. Barnen sprang ut dom också och efter att jag hade röjt upp i köket så gick jag ut för att kolla läget....och så vart även jag fast därute.
 
Barnen rensade i rabatterna nere vid garageporten och Marcus slipade stolar och jag passade på att hämta kameran och gav mig på en fotorunda. En supermysig stund...all together as one :o) Härligt!

 
En skabbig Grythyttan-look-a-like som vi tänker rusta upp och ha på uteplatsen på framsidan så småningom. Visar "EFTER-bilder" sedan.

Hugo och Alva höll sams för en stund och rensade i rabatten :o) Nog för att Hugo har vuxit och blivit stor...men här ser han ju ut som en JÄTTE!! ;o)

My man!

Barnarbetet gav resultat! Under alla döda blad och allt "bös" gömde sig gröna fina blommor...som tex den här. (vad den nu heter)

...och den här....gröna....

...och så en sån här....

...för att inte tala om den HÄR!

Jag tror inte att vi rensade bort några "fina" blommor utan bara ogräs.
Alva och Molly hjälper till :o)

Älskade ungar!! Alva är precis som jag...när hon kommer hem från dagis så vill hon byta om till något "bekvämt". Grejen är bara den att jag hoppar i mina mjukisbyxor...medan Alva sätter på sig nattlinnet. Spelar ingen roll om klockan bara är tre på eftermiddagen. Nattlinnet SKA på! Här har hon dessutom pimpat outfiten med trädgårdshandskar ;o) Läckert!

Mollybus!

Vi hittade traktorn som har övervintrat i boden.

Jag var tvungen att åka och köpa strumpor härom dan. Inte till mig utan till HUGO!! Jag kan inte fatta att min sjuåring snart har lika stora fötter som jag. Han har stl 37 och jag stl 38! Vad hände med min lilla bebis????

En vanlig syn på mornarna. Molly (som oftast vaknar först) smyger in till Alva och vill upp och ligga i sängen bredvid storasyrran en stund. Där ligger dom och myser och småpratar lite. Hjärtat liksom värker lite...så söta är dom!

Näpp...nu är det sängdags. Sov gott och hoppas Du får en fin torsdag!!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar