tisdag 7 maj 2013

Ditt och datt

Hej hallå!

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna. Plugg, en dåligt tajmad förkylning och ett 2-årskalas har tagit upp mesta dels av tiden.

Plugget - Ja...det går väl sådär. Jag får inte till så mycket tid som jag skulle önska. Men man får vara glad för det lilla.

Förkylning - Kommer aldrig lägligt. Vaknar hes, somnar hes. Däremellan nyser jag, störs av kliande näsa och trött kropp. Men VÄGRAR bli sjuk på "riktigt".

2-årskalas - Japp! På torsdag är det dags. Då fyller Mollybus två år! Helt otroligt :o) Då vi helt och hållet missade att fira hennes 1-årsdag med dunder och brak, så får vi se till att kompensera det i år istället ;o) På torsdag kommer hela tjocka släkten. Det är bara min fina syster Linnéa och hennes familj från Lycksele som saknas. Annars kommer vi fylla huset med 21 kalassugna släktingar :o)

Mer om det på torsdag...

Nu kommer en liten bildkavalkad från dagen :o)

Sprang förbi det här fönstret idag igen på Änggatan. Alvas stora fotoförstoring har hamnat i skyltfönstret igen. Och idag slog det mig ännu en gång att det lika gärna hade kunnat vara Molly :o) Dom är så otroligt lika varann!!


Överraskade Marcus med kaffe och glass till mellis idag :o) Det är mysigt att vi jobbar så nära varandra inne i stan. En lunch tillsammans lite nu och då livar alltid upp vardagen :o)

En "Finkaffe" i solen. Idag har det varit stråååålande sol. Helt underbart!!

Åkte hem och hämtade den här godingen på dagis ;o) Hon ville absolut INTE ha mössa...bara huckle. Sötnos!

Goding!!

När vi kom hem så ville vi inte gå in. Det var alldeles för skönt ute. Så vi plockade fram Kubb och körde en match.

Vätskekontroll är bra när solen gassar.

Ikväll har jag varit på föräldramöte på skolan. Det var information från rektorn och lärarna i förskoleklassen. Tänk att Alva ska börja skolan och fritids till hösten. Vår lilla, stora tjej!
 
Kram på er! Vi hörs snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar