tisdag 14 maj 2013

Bilder


Tja!

Har precis kommit hem från en skön och rask kvällspromenad på dryga 8 km :o) Så skönt! Lite smått kyligt i luften men som tur är så blir man ju varm av att gå.

Skyndade hem för att jag skulle hinna se mim favoritserie som jag följer. The Following! Men den där eländiga hockeyn går ju ALLTID före allting annat...grrr!

Nu sitter jag och tittar på semifinal 1 av Eurovision Song Contest istället. Eller, "tittar" vet jag inte. Men den får stå och gå i bakgrunden i alla fall ;o)

Tror inte att jag har så mycket att berätta idag egentligen. Så jag laddade upp en hel drös med mobilbilder som jag tänkte att jag skulle visa.

I lördags åkte jag och barnen till mamma och pappa för att få lite mer tid att umgås med Linnéa och Niclas. Det blev en jättemysig dag. Men tyvärr var jag dålig på att ta kort.

På lördagkvällen var jag själv bjuden på vuxet kalas :o) En mamma här i Mosås fyllde år i april och bjöd in till fest i lördagskväll. Det var supertrevligt! Vi satt och pratade och fikade och senare på kvällen blev det en liten "utflykt" ner till stan med limousine :o) Så kul!!!

Jo, just ja. Nu på torsdag så har Alva fått tid på USÖ för ett EEG. Vi får se vad det visar. Det känns skönt att vi får komma dit och att dom tar ett titt. Nu har det ju varit lugnt ett tag så nu börjar man ju tvivla att det faktiskt kan vara något. Men som sagt...det är ju bra att dom tar en titt. Mer ordentligt, så att vi får veta med säkerhet.

Ni får gärna tänka på oss på torsdag!

Nu till bilderna...
Var förbi Marcus på jobbet i fredags när jag hade slutat. Vi skulle åka hem samtidigt. När jag kom in på hans kontor så satt han vid flygeln och klinkade på "Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyys..." :o)


I Glommanrondellen så står mitt absoluta favoritträd i hela Örebro (inte för att jag har sett alla träd...men iallafall). Det här trädet gör mig ALLTID glad och lycklig! Det är så fantastiskt vackert just när blommorna blommar. Det skriiiiiker VÅR!


När jag var hos mamma och pappa i lördags så åkte jag, Linnéa och Niclas in till pappas jobb, Erikshjälpen, för att spana efter fina grejer. Jag hittade en alldeles underbar liten träsoffa som jag bara var tvungen att ha! Ett riktigt fynd! Den ska så småningom bli vit och få stå någonstans på tomten.

Har letat efter bra "dagisskor" till Molly och hittade äntligen ett par på Erikshjälpen. Ett par Kavat-skor som säkert hade kunnat kosta typ 500:- i butik, men nu kostade dom istället hela 30 spänn. Det kallar jag ett FYND!


Hugo hade snappat upp på radioreklamen att en leksaksaffär i stan hade Star Wars-dagar under helgen och att självaste Darth Vader skulle finnas på plats. Så i söndags åkte vi dit för att spana :o) Och jodå...visst var han där. Fast så vidare värst otäck såg han ju inte ut om du frågar mig...Han såg mer ut som en uttråkad och underbetald sommarvikarie som hellre hade packat upp varor på lagret ;o)


Alva hittade ett ritbord...


Hugo hittade en ful mask.


Och jag har hittat löplusten :o) Det är så skönt att ge sig ut och springa. Tankarna får sväva fritt och man känner sig så mycket lättare och tillfreds efteråt när man får parkera rumpan på farstutrappen och andas ut. Och svettas...tydligen. My God alltså!
 
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Inte för att vara petig meeeen pappa jobbar ju på Läkarmissionen. Annars var det rätt ;) Puss o Kram!!!!!

    SvaraRadera