torsdag 9 maj 2013

2 år och överraskning!

Hej på er!
 
Vilken dag!
 
Nu sitter vi i soffan igen. Så trötta...men också såååå lyckliga!!!
 
Varför?
 
Kolla in bilderna här nere...
 
Frukostbrickan är laddad med mackor, juice, kaffe, flagga (dagen till ära) och PAKET! Dags att smyga upp på övervåningen och gratta världens goaste 2-åring!

Yrvaken satte hon sig upp när vi sjöng oss in i rummet :o)
"Grattis Molly...du fyller 2 år idag!!!" jublade Alva :o)

Vilken tur att hjälpsamma syskon fanns tillhands när paketen var svåra att öppna ;o)

Molly gillar appen "Talking Tom" i mobilen. Tänk vad lyckat att jag hittade just precis samma "Tom" fast i mjukisddjurvarianten i leksaksaffären :o)

Förvånad och glad :o)

När paketen var öppnade högg vi in på frukosten. Det är mysigt med frukost i sängen...men ujujuj vad smuligt det blir.

Coola brillor till sommaren :o)
 
Hela förmiddagen gick sedan åt till att förbereda inför kalaset. Jag fixade med pajer, dukade och blåste ballonger :o) Hugo åkte med Noa och hans familj på kosläpp, Marcus och Molly hämtade tårta och Alva hjälpte mig här hemma.
 
Jag planerade för 21 personer som skulle fika och äta. Vad jag inte visste var att min familj hade kokat ihop en liten (eller faktiskt JÄTTESTOR) överraskning :o)

Vi blev fler..

Min älskade storasyster Linnéa och hennes familj stod plötsligt i dörren och ropade "Överraskning!" :o)
Dom landade på Arlanda igår kväll och sov hos mamma och pappa i Surahammar i natt. Och när alla redan hade kommit knackade det plötsligt på dörren...och där stod dom!
Tyyyypiskt vad glad jag blev! Tårarna bara rann :o)

Självaste huvudpersonen var till en början lite blyg och reserverad. Men tillslut så sken hon upp och sprang runt från famn till famn :o)

Hugo och Nellie

 


Självklart fick det bli favoriten Hello Kitty på tårtan!

Molly och Ebba myser.

Alla kusinerna var på plats för att titta på när Molly öppnade paket :o)

Och så lite fireworks :o)
 
Och så lite skönsång av hela min underbara familj :o)
 
I morgon är det dags för jobb igen. Barnen går till dagis och fritids som vanligt. Just nu känns det som en riktigt dålig idé att vi inte tog ledigt imorgon...men, men. Det är bara att gilla läget. Det är ju bara EN dag sen är det ju helg igen :o)
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar