tisdag 30 april 2013

Sköna Maj, Välkommen!

Hej på er!
 
Vad skönt det är när man kan ta revansch :o) Idag har vi haft en toppendag!! Gårdagen är som bortglömd...enda spåret av den finns här på bloggen.
 
Om några år när jag bläddrar tillbaka bland inläggen kommer jag skratta åt det och tänka..."Ja kära nån hur det kunde vara då" :o)
 
När Marcus kom hem från jobbet så åkte vi hem till Cedermarks där vi var bjudna på traditionell Valborgsmiddag. Det börjar bli några år på raken nu som vi träffas och äter ihop innan vi går fackeltåg tillsammans med de flesta andra Mosåsare bort till grusplanen vid skolan. En mysig tradition!
 
Barnen älskar det!! Och som jag har sagt förut...är barnen glada så är föräldrarna glada :o)
 
Nu börjar klockan bli mycket. Ögonen känns grusiga och kroppen seg och tung.
 
Jag lämnar dig med en hög med bilder och önskar dig en trevlig 1:a maj imorgon!!
 
Kram
 
Tog kort på Molly härom dan framför fotot på Hugo och Alva. Ser ni likheten mellan systrarna?? Hihi :o)

Varje år är det samma visa. Barnen ska absolut ha varsin fackla...men det slutar nästan alltid med att jag och Marcus får bära dom sista biten fram till brasan. I år hann vi nästan hela vägen fram...men så brände Alva sig på handen så då fick pappa rycka in!
 

Alva och Ingrid kämpade på med sina facklor en bra bit.
 
Jag passade på att stjäla en bild på mig och Marcus. Ja, ni ser ju hur kul han tycker att det är ;o)
 
Alva och kompisarna käkade godis och spanade in brasan :o)
 
Marcus och Molly pinnade hemåt när klockan hade passerat Mollys sovtid med en hel timme. Vi andra stannade kvar och kollade på fyrverkerierna :o)
 

Vad vore valborg utan en brasa??
 
Sköt om dig och hoppas du får en fortsatt skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar