tisdag 16 april 2013

Det bidde en bra dag

Hej!

Sitter och biter på naglarna, kikar mellan fingrarna och gör nästan på mig! Har fastnat för en serie på 4:an som heter The Following. Oh my sweet dear someone...det är så fruktansvärt spännande!!!


Såhär trist och tråkigt började dagen :o( Dimma! Det gick knappt att se fronten på bilen genom diset.


För att dagen skulle bli lite roligare så satte jag på mig färgglada pjucks. Det kändes genast mycket roligare när jag gick till jobbet :o)


En date med den här snyggingen på lunchen gjorde mig sådär glad och pirrig inombords. Tänk att han fortfarande påverkar mig på det sättet...efter 12 år tillsammans :o)


När jag åkte hem från jobbet var dimman ett minne blott och jag njöt istället av den här skönheten. Solen!!


Jag var inte så sugen på att ta med kompisar hem efter skolan och dagis idag (oh yes...det tjatas om det VARJE dag) och data- och tvspelskvoten är fylld sedan länge. Så jag slängde snabbt ihop en rygga med fika och så gick vi till lekparken.


Snacket i byn säger att kissen som stryker runt vid lekparksområdet heter Pelle. Och han är en riktigt kelig liten kille.. Molly tyckte att han skulle smaka lite riskaka :o)


"Mmmmm" säger Molly och Pelle verkar trivas :o)


Vi hade det mysigt och trevligt vid fikabordet ända tills någon bestämde sig för att börja slicka sig i rumpan...


...och det var inte barnen :o) Hrmf, vilket bordsskick hörru Pelle!!


Alva hade halva sandlådan i hårbotten så det vara bara att hoppa in i duschen i kväll. Gillar man inte att duscha så får man hitta på något som gör det lite roligare. Nu säger hon att hon aldrig mer kommer sätta sin fot i badkaret. "Nu vill jag bara duscha i regnet!" :o)
 
Mamma 1- Alva 0
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar