lördag 13 april 2013

Kalasdags

Hej hallå!
 
Har du en skön lördag?
 
Här har lugnet lagt sig...eller...nja...asså...förutom Hugo och Molly då som springer runt i huset som blådårar och skriker och härjar. Det är tur att dom är så söta när dom leker och är sams. Annars vet jag inte... och så Mollys gurglande skratt...det är ju bara så sött och så smittande :o)
 
Roger, Birgit, Åsa och barnen följde med oss hem efter kalaset hemma hos Mia och Stefan i eftermiddags. Vi passade på att äta lite (som om det skulle behövas efter både god lunch och smarrigt fika på kalaset). Men äta bör man, annars...ja du vet! Så det var bara att tugga och vara glad :o)
 
Barnen hann leka vidare med sina kusiner även här hemma en stund innan det var dags för dom att rulla hemåt. Mycket trevligt!
 
Nu sitter vi och jäser i soffan nere i vardagsrummet, lyssnar på barntjut och inväntar myslördag med soffhäng (i den andra soffan. Alltså Tv-soffan...för här tar vi inte ut svängarna mer än nödvändigt ikväll) och det bästa av allt, SUSHI...och kanske en film. Jag hoppas kunna övertala maken ;o)
 
Här kommer lite bilder som jag lovade :o)
 
Egopic!
Lockade håret för skojs skull...och tog på mig min nyinköpta kavaj. Jodå...en kavaj minsann :o) Seriösa vuxenpoäng på det!

Molly var lite seg i starten eftersom att vi väckte henne i vagnen när vi skulle åka iväg till kalaset. Tur att farfar gillar att gosa så att det fanns möjlighet att morna sig och piggna till lite.

Underbara Tess bara sov och sov i sin lilla puff.

En liten Sethkopia är hon minsann :o)

Fridfullt!

Även farmor gillar att mysa.

Kraaaaam på dig syrran!

Farfars flickor!

Go´tårtan!

Mia är en superkvinna som hade hunnit baka under veckan...nyförlöst och allt. Här bjöds det på kakmonster :o) 

Hanna hade längtat så efter att få hålla i lillkusen Tess. Äntligen var stunden kommen :o)

"Vem är det som håller mig nu?"

"Jasså...det var bara du morbror! Då kan jag somna om".

"Gäääääsp!"

Älskade lilla barn <3 p="">
Även Molly ville spana in nya kusinen...

"Heeeeej"

"Så ja"

 

"Du var mig en rolig prick!"
 
 
 
 
Kram Lovisa


2 kommentarer:

  1. TypIskt tårarna börjar ju rinna bär jag ser alla fina kort. Du kanske kan maila några till mig ;)
    Tack än en gång för idag!
    Kram hormonmia

    SvaraRadera
  2. Å så mysigt att se! Tänk så välsignat med så många människor som väntat på att få älska lilla Tess!

    SvaraRadera