fredag 19 april 2013

Dags för paus

Häpp´åre!
 
Har du det bra?
 
Alva har varit på pyjamaskalas ikväll och kom hem strax efter åtta. Molly var seg att få att somna...En hel timme tog det! Suck!
 
Men nu har alla tre barnen somnat och lugnet har lagt sig.
 
Marcus åkte till Loka med sitt jobb i förmiddags och kommer att vara där tills imorgon. Då har vi fixat det så fiffigt att jag, Olle och Sofi åker dit och gör honom sällskap och stannar till på söndag. Vi har pratat länge om att hitta på något kul tillsammans och tyckte det här kunde vara trevligt. Vi ska bara umgås och njuta av mat och fika!!
 
Marcus och jag är ju som bekant väldigt förtjusta i Loka sedan tidigare :o)
 
Det passar nog väldigt bra med en liten paus nu. En möjlighet att ladda batterierna och bara få vårda vår relation också. Det blir ju som bekant inte så mycket partid när man har småbarn. Men sen så har det också varit lite mycket den senaste tiden med jobb och plugg och...ja, du vet. Allt!
 
Det blir lätt lite knasigt ibland...när hjärnan inte riktigt orkar med.
 
Som härom dan tex, när jag höll på att plocka undan frukosten från bordet och var på väg att ställa in yoghurten i kryddskåpet. Eller som när jag var på väg att sätta en kompostpåse i kaffebryggaren istället för ett kaffefilter (?!)
 
Eller varför inte mitt IQ-befriade sms till min mamma där jag glatt berättade om våra helgplaner. En liten resa till Loka med kompisarna och att Marcus hade fått ett bra pris för att han redan fanns på plats med jobbet...osv.
 
Inte så konstigt egentligen. Det är ju sånt man smsar och berättar för sina föräldrar. 
 
Men det är ju bara det att det är just mina föräldrar som är tilltänkta barnvakter just den här helgen när vi åker bort. Dom har vetat om det här i flera veckor...men ändå skickar jag iväg ett glatt sms i tron om att jag berättar något helt nytt och intressant. Hehehe!!
 
Det kommer bli skönt att få umgås, äta, fika, sova och relaxa :o) Hoppas att du också får en fin helg!
 
Jag ska försöka slänga iväg ett litet livstecken från Loka om jag hinner.
 
Hugo kom hem med en annorlunda godispåse idag...

Dom har haft "Gottebord" i skolan idag och det blev visst litegrann över ;o) I brist på plastpåse så fick det bli en kompostpåse :o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar