tisdag 6 december 2011

Zzzznark

Hej hej!

Det har inte blivit så många inlägg de senaste dagarna som ni kanske har märkt. Sömnbrist har varit den främsta orsaken. En viss liten ung dam har visst fått för sig att det är kul att riva av några vakentimmar på natten när en annan är sugen på att sova.

Härom natten satt jag ute i soffan med Molly på bröstet och grät för att jag var så trött. Det kröp i hela kroppen, det kändes som om myror hade lagt beslag över hela mig och när jag tittar ner på Molly så ligger hon och flinar mig rätt upp i ansiktet...unge ;o) Det går ju inte att bli arg på henne då ju.

Men igår var vi duktiga och gick och lade oss tiiiiidigt för att liksom ligga steget före, och få några timmars sömn INNAN Molly skulle dra igång med sina vaktimmar. Men si det var ju helt i onödan för då tyckte hon helt plötsligt att det var okej att sova hela natten igen. Suck! Tänk vad det skulle underlätta om man förstod sig på barnen ibland ;0) Hur som helst fick vi många fler timmars sömn än vanligt, och det var ju välbehövligt!

Ikväll har jag varit och julhandlat lite på Marieberg. Vi handlade ju ganska mycket på Ullared när vi viar där i höstas. Men några grejer har jag kvar att fixa så det var skönt att få lite utav det undanstökat ikväll.

Snart är det dags att slå in allt. Det brukar vara mysigt. På med julmusiken i bakgrunden...lite julmust i ett glas och så fram med fina papper och snören. Förhoppningsvis kan lite julkänsla smyga sig på då. Har nämligen INGEN christmas feeling what so ever i dagsläget.




I helgen som var så röjde Marcus och barnen bort alla kvistar och ris som blev kvar efter trädfällningen härom veckan. Hugo och Alva var duktiga som orkade dra runt på pinnar och bös. Men det var bara spännande så länge det skulle slängas på brasan, sen tappade dom suget och kom in till mig och Molly i värmen istället.



Medan Marcus fortsatte elda ute på tomten så drog jag på barnen Lucia-outfitsen och plåtade bilder till årets julkort. Vi blev nöjda med slutprodukten och besäller korten från Vistaprint i år.

Minns ni att jag lovade att jag någon gång skulle fota Marcus i sin fina farsdags-present från Molly? Taaadaaaa....fin va?! Hahaha :o)




Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Oo vilket fint kort!!! Underbara ungar!!!
    Tycker så synd om dej att du inte får sova!! Du får komma hit och sova så tar jag Mollybus :)
    Hoppas du får sova gott inatt. Kram!!! Mia

    SvaraRadera