fredag 17 juni 2011

Ledsen

Hej fredag!

Då var det dags för helg igen och denna fredag känns bara tung och ledsam. Vet inte om ni minns att jag skrev härom dagen att jag hade ett gäng kollegor och mammor på besök här hemma tidigare i veckan? Nu har jag fått veta att en utav kompisarna som gick på övertid tyvärr förlorade sin bebis. Det gör mig så arg och ledsen! Vad är det för mening? Jag tänker på dom hela tiden och lider med dom då dom måste känna sådan otrolig sorg och saknad just nu... Det drar även upp minnen och tankar om vänner och bekanta runt omkring mig som också förlorat sina små, men framförallt tänker jag på då jag fick det sorgliga beskedet att min svägerska Mias lilla Silas inte skulle överleva hela graviditeten samt hur min egen mamma måste ha kännt det då hon förlorade "Lillebror" (-78 föddes en lillebror till mina storasystrar som inte överlevde. Han fick namnet Martin, men vi pratar alltid om honom som "Lillebror".) När det än sker så är det så otroligt sorgligt och känns så meningslöst. Så som sagt...det känns tungt och mina tankar finns hos min kollega och hennes sambo just nu.

Trots att livet kan vara grymt ibland så måste vi ändå fortsätta leva det. Idag är inget undantag. Barnen vaknade på toppenhumör imorse (det tackar jag för med tanke på det krig vi hade här hemma precis innan läggdags igårkväll). Alva var på strålande humör eftersom att det var bestämt att hon skulle få åka hem till bästisen Cornelia efter frukost och leka. Ida och Kristian är toppen som orkar ha henne där idag och ända fram till 16:30 dessutom då Marcus kommer hem från jobbet och kan hämta hem henne. Tackar, hörrni!! Så jag, Hugo och Molly har en skön hemmadag på "tre man hand" ;o) Vi har varit och införskaffat mat och fredagsmys och har fikat munkar och tittat på film. Molly har somnat i puffen nu så därför passar jag på att blogga när tillfälle ges. Annars brukar jag vänta framåt kvällen med att göra ett inlägg men jag misstänker att kvällen kommer att se ut som så många kvällar tidigare. Att gå omkring och vyssja en sällskapssjuk bebis samtidigt som dom andra barnen ska komma isäng och när alla barnen tillslut sover, då kraschar jag och Marcus i soffan och då blir det inget inlägg över huvud taget ;o)

Hoppas ni får en mysig fredagsmyskväll! Ta hand om er och varandra...


Skön sovstil i djurisk outfit :o)

Älskade barn!



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Oh så hemskt för din kollega!!! Vad ska man säga???
    Molly ser verkligen cool ut i sin dress, lite hollywood 90 + sådär. Fast bra mycket sötare!!!!!
    Kram

    SvaraRadera