tisdag 14 juni 2011

En rosa blomma!

Tja!

Åh, vad hungrig jag är...jag skulle kunna äta en hel blåval OCH all krill som åker snålskjuts under den! Molly ligger bredvid mig i puffen och snuttar på sina händer så jag misstänker att hon är minst lika hungrig som jag.

Idag har jag fyllt på batterierna på det sociala planet. Lite ensamt och tyst är det att gå omkring med en liten femveckors bebis som för det mesta bara sover. Därför bestämde jag mig för att bjuda hem fem kompisar från jobbet som också är hemma och är mammalediga. Fyra utav oss har redan fått våra små och två går på övertid. Men pratsugna var vi allihopa och det tjattrades hej vilt här hemma. Självklart handlade samtalen mest om förlossningar, smärtlindring, bebisar och annat smått och gott :o)

I lördags fick Molly träffa sin faster och farbror och kusiner från Motala för första gången. Vi hade en skön dag tillsammans då vi fikade, grillade och umgicks framåt kvällskvisten. Med sig hade dom presenter och en härlig blombukett som till en början bestod av små "bollar" men som härom dagen slog ut och visade sig vara en fantastiskt vacker rosa blomma. Det säger väl allt om min kompetens när det kommer till blommor. Jag är helt novis inom området men tycker att de flesta blommor är vackra och fina att titta på ;o)

Det här inlägget har tagit mig tre timmar att skriva. Jag har ammat och vyssjat Molly till sömns men så fort jag har lagt ner henne så har hon vaknat upp. Nu verkar hon dock sova för natten men man vet ju aldrig. Helt plötsligt slår hon upp sina blå. Så därför är det bäst att jag också gör mig i ordning och kryper isäng. Så god natt på er, sov så gott!


En rosa blomma ;o)

En fundersam Molly.


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Blomman heter Pion, de luktar underbart :-).

    Sköt om er!
    Kram från Carina i Ställdalen

    SvaraRadera
  2. Den rosa blomman är en bonnpion som fanns i Moby redan när de flyttade dit för 60 år sedan! Jag har tagit en bit av dessa blommor (för massor av år sedan) och nu har de äntligen satt fart!

    SvaraRadera