söndag 14 mars 2010

Rask och skön promenad



Det känns som att det börjar bli en tråkig vana nu att jag alltid skriver om VAB och sjukdomar. Men nu är det tyvärr dags igen. Den här våren har varit något utöver det vanliga just när det gäller sjukdomar. Det kommer att bli femte veckan i rad nu som någon utav barnen är hemma pga någon tråkig bacill. Nu är det Hugo som blivit dålig i magen och han springer på toaletten titt som oftast. Stackarna tycker att det är jätte otäckt och försöker hålla emot. Men alla som någon gång haft diarré vet att det är totalt omöjligt. Så det har gråtits många tårar här hemma idag.

Det tar emot att ännu en gång ringa till jobbet imorgon och tala om att det är dags att VABa igen. Det känns som att jag knappt satt min fot på jobbet den senaste tiden. Marcus ska dessutom på kurs imorgon så han kan inte vara hemma med Hugo. Därför chansade jag och ringde till morfar som alltid är ledig på måndagar och frågade om han kunde rodda om lite i sin kalender och komma och hjälpa oss imorgon. Som tur var kunde han det så han kör hit tidigt i morgon bitti för att finnas hos Hugo medan vi är på jobbet. Dom kommer nog ha det jätte mysigt tillsammans. Tusen tack pappa!!!

I eftermiddags tog jag en rask och skön promenad genom ett soligt Mosås. Självklart fick kameran följa med och jag passade på att fotografera några vårtecken. För nu är det väl officiellt va? VÅREN ÄR HÄR!!!


På min promenad hittade jag delar av vad som blev över när de röjde undan träden runtomkring i vårt kvarter. Här låg dom prydligt i en hög på "järnvägsrakan".


Vår stengång börjar sakta men säkert att tina fram.

Dripp dropp.

Alva är pigg iallafall.

Hugo är irriterad över något som inte riktigt går som det ska i BAMSE spelet.

Är man inte riktigt kry så är det lätt att man somnar när man lägger sig i soffan för att titta på film.
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Usch och fy för sjukdomar :o( Nu får det vara nog! Hoppas han kryar på sig snabbt! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilka sjukt snygga kort du kan ta!!!!!!
    Hoppas Hugo piggar på sig och att ni andra slipper "skiten" så att säga.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Säger som Mia! Fy vad avis jag är på din kamera!! Men Mosås bacillerna kan ni behålla, fy vad tråkigt! Krya på er! Kram!!

    SvaraRadera