tisdag 2 mars 2010

Dokumentation

Imorse sken solen så vackert, vilket vi inte varit så bortskämde med den senaste tiden så därför slogs jag av den briljanta idén att det kunde vara trevligt att ta en promenad upp till dagis med barnen i pulka och på bob. Det jag hade missat var att det fortfarande var ganska kyligt ute så barnen såg ut som små rönnbär när vi kom fram till dagis.

Hugo var det inga problem att få med sig idag eftersom att det redan igår bestämdes att han skulle få ta med sig Lukas hem efter dagis idag. Alva däremot var inte lika lättövertalad att få med sig ut på en promenad, och utöver det så var det även den ständigt återkommande kampen om vantarna...på eller av? Mamman tycker att dom ska vara PÅ medan Alva tycker att dom ska vara AV och sen är karusellen igång.

Halvägs till dagis slogs jag av att det var en ganska idiotisk idé ändå att ta pulka och bob till dagis. Barnen började frysa eftersom att dom satt stilla på sina åkdon medans jag höll på att krivera av värmeslag...men så drog ju jag på några kilon extra och var i ständig rörelse. Att jag även är förkyld och har en lungkapacitet på några enstaka procent underlättade inte direkt promenaden. Men vi tog oss tillslut fram till dagis.

Väl hemma igen efter vår lilla strapats så lade jag en stelfrusen Alva under en filt på soffan och startade en film medan jag själv gick ut och passade på att dokumentera vintern som vi har i år. För som svärfar har sagt flertalet gånger; - Det är bästa att vi fotar den här vintern för annars kommer ingen att tro oss! Sagt och gjort... så här kommer ett axplock.

Snön täcker just så pass staketet.
Det hade varit ett ganska vackert kort om det inte hade varit för dom där fula järnvägsstolparna.

Snögubben som byggdes härom dan har redan snöat över.

Det tog några timmar att skriva det här inlägget. Alva och jag har tänt en brasa och hunnit fika, pussla och bygga en koja under köksbordet. Nu sitter hon i den och matar dockan med flingor. Snart är det dags att hämta grabbarna på dagis och ikväll vankas det APT på jobbet. Ska hinna med och ta tempen på Alva en gång till också för att se om det behövs VABas mer imorgon. Men då har Marcus sagt att han kan vara hemma. Vi hörs!
Kram Lovisa och Alva

2 kommentarer:

  1. ...oj, oj låter som du har haft fullt upp i förmiddags! Men är man envis så går det ;o) Måste bara få säga att ni har ett helt otroligt fint hus!! Ligger det lite utanför örebro? Ser så ut på vyerna och med dessa härliga telestolpar! :o) Krya på er nu! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Det är nästan så det börjar rycka i avis-tarmen att du har en så fin kamera! Alltså dina bilder... mina blir så platta i jämförelse. Men jag kan ju vara stolt över att ha en så omtänksam bror som ger sin fru en sådan fin present! =0)

    SvaraRadera