tisdag 30 mars 2010

Bullbak

Idag har jag och Alva tagit det lugnt. Hon började dagen med att vara feberfri men just innan vi skulle klä på oss och gå upp till dagis för att hämta Hugo tempade jag henne och då visade det sig att hon hade feber igen. Men imorgon är det Marcus tur att vara hemma för jag har en temadag på jobbet som jag gärna vill vara med på så då får Alva och pappa mysa med varandra istället.

Idag har vi fortsatt att baka. Igårkväll kunde jag stryka tekakorna från listan. Dom ligger numera packeterade i små påsar i väntan på norrlandsresan. Idag blev det bullbak och jag har hunnit göra den första satsen. Det har tagit mig halva dan för man är ju inte så jätte effektiv när man ska ta hand om en sjukling samtidigt. Degen har fått jäsa lite extra länge men som tur var lyckades jag hålla koll på tiden när dom var i ugnen så inga bullar brändes.

Nu har vi kommit hem från en promenad ute i det sköna vårvädret. Hugo fick åka sparkcykel för första gången i år, så han var nöjd. Alva somnade i vagnen och sov gott hela promenaden och vaknade precis när jag hade kånkat upp vagnen för alla trappstegen. Det blev självklart bullar till mellis och barnen har godkänt dom...pjuh, vilken tur! Nu ska jag se om jag orkar ta itu med den andra satsen.



Klicka på bilden så kan du läsa receptet på Mandelbullarna som har blivit vår absoluta favorit här hemma.
Kram Lovisa


2 kommentarer:

  1. Mummmms! De såg riktigt smaskiga ut :O) Usch och fy för sjukdom, ni har verkligen varit mycket sjuka nu :o( Hoppas Alva kryar på sig och att ni får en skön ledighet uppe i norr! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Oh, vilka fina bullar du gör!!!!
    Ha det så bra i påsk!!!! Hälsa knasfamiljen Lindberg =)
    Kram Mia

    SvaraRadera