onsdag 10 mars 2010

Piggelin

Idag är Hugo sig själv igen. Det märktes redan när han öppnade sina blå imorse, han hade ett helt annat tempo i kroppen liksom. Han började genast att leka och springa runt i huset och leta efter leksaker och hitta på saker att göra. En helt annan kille om man jämför med gårdagens soffpotatis som knappt orkade prata eller äta. Igår fungerade piggelin som enda föda för det var allt han orkade få i sig. Idag började vi med lite frukost som sedan avslutades med en piggelin men sedan har magen ropat efter mer och Hugo har ätit med stor aptit.

Till mellis bakade vi kladdkakemuffins som vi bjöd Alva på när hon kom hem ifrån dagis för en stund sedan. Riktigt smarrigt! Fastän Hugo har mått mycket bättre idagoch hade orkat följa med när jag lämnade Alva på dagis imorse så ville han ändå vara ensam hemma. Han tycker att det är så spännande och lyser som en sol när jag kommer hem och öser lovord över honom för att han har varit så duktig som kunnat vara ensam hemma. Han växer flera centimeter :o)

När jag var på dagis och hämtade Alva för en stund sedan så ringde Marcus på mobilen. Han berättade att han hade testat att ringa på hemtelefonen först och inte riktigt varit beredd på att mötas av den glada pojkstämman som hade svarat: "Hej hej". Jag trodde väl aldrig att han skulle få för sig att svara om det skulle ringa i telefonen medans jag var borta. Han brukar aldrig visa intresse annars när telefonen ringer. Men det var ju tur att det var Marcus som ringde och ingen försäljare av något tråkigt tvättmeddel eller svindyrt telefonabonnemang...man vet ju aldrig hur det kunde ha slutat ;o)

Pigg och sugen på att spela fotboll precis heeela tiden!!
Det roligaste med att baka är att få slicka vispen efteråt.

"Å skjuts in i ugnen"

Taadaaa!

Jag och mina älsklingar!
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Mmmm vad gott det ser ut med muffins. Jag kommer och fikar med...ja,kanske det får vara till en annan dag.
    Jaha nu får ni hjälp att svara i telefonen också, kanske inte så dumt, eller..
    Kramisar från blå huset.

    SvaraRadera