söndag 7 mars 2010

Händelserik helg i bilder

Helgen började lite tidigare än planerat i fredags då mitt sista uppdrag för dagen blev inställt. Det innebar att jag kunde åka och hämta barnen på dagis en timme tidigare och sedan åka till Lek och Buslandet där en överraskning väntade...nämligen kusinerna Ebba och Noa och moster Linda och morbror Jonas. Det var deras sista dag på sportlovet och till vår stora lycka valde dom att komma och spendera den med oss här i Öret. Vi hade en mysig eftermiddag och kväll ihop som ni snart kommer att få se.

På lördagen hann barnen med att träffa kompisarna Hanna och Noa innan det var dags för mig och Hugo att ge sig av ner mot stan och Melodifestivalen. Vi åkte tillsammans med Johan och Adela som hade varit och köpt dom två sista biljetterna tidigare på morgonen. Vi hade platser på olika läktare så vi delade på oss nere i foajén och letade reda på våra stolsnummer. Hugo och jag hamnade på helt okej platser där vi hade bra sikt ner på scenen. Det var super kul att åka iväg med Hugo på en sån här tillställning. Han var jätte duktig som satt stilla så länge, även om vi sprang på toaletten tre (!) gånger och att han blev rastlös framåt slutet...men vem blev inte det?! Efter en hel eftermiddag fullproppad med en massa schlager så trodde jag att han inte skulle vilja sitta uppe och se den riktiga tävlingen på kvällen. Men tji fick jag! Kusin Seth och faster Mia kom och gjorde oss sällskap med mys framför tvn. Hugo somnade till efter en stund men vaknade till igen just när chips och godis hamnade på bordet. Nu är det bara att laddaom till nästa veckas stora final...då får vi se vilket bidrag Hugo bestämt sig för att lägga sin röst på.

Bus-Alva

Hoppjerka

Alva landade mjukt varenda gång.

Ebba hoppade högt och stiligt.

" Electra"

Noa knäppar sig!

Hugo fick en äcklig (om ni frågar mig) sockerdryck som heter "Slush". Vedervärdig!!!

Yrväder!

Fredagsmyyyys med familjen!




Melodifestivalen genrep 2
Klicka på bilderna så blir dom större.

Förväntansfulla!

Öppningsnummer med Måns och Hugos favorit...eldsflammorna!!

Pain of Salvation

Pernilla Wahlgren

Pauline

Crusified Barbara

Kalle Moreus och Orsa spelmän

Neo

Alcazar

Jessica Andersson
En kanon helg som ni ser, men nu är jag trött!!!
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg ni har haft! Och återigen: VILKA FINA BILDER!
    Kram

    SvaraRadera