måndag 29 mars 2010

Nu gäller det att vara effektiv

Just när jag skulle ge mig ut på stan för att handla lunch idag så ringde mobilen. Det var en av Alvas fröknar som hörde av sig och berättade att Alva hade fått feber och var lite hängig. Det innbar att det bara var att gå tillbaka till kontoret och meddela samordningen att jag var på väg hem och be dom lägga ut mitt sista uppdrag för dagen på någon annan.

När jag och Alva sedan kom hem så ville hon brottas i soffan och verkade inte vara speciellt tagen av febern. Men nu framåt eftermiddagen när vi har hämtat Hugo och varit ute och premiärtestat gungan så slocknade hon på två röda i soffan. Helt slut!

Nu kom Marcus precis hem och ska ta med sig Hugo på bollkul. Jag och Alva blir hemma och kanske...om Alva tillåter...så kanske jag hinner baka en filmjölkslimpa eller ett lass med bullar. Vi behöver ladda upp med fika- och matbröd inför vår norrlandsresa och mitt bidrag kommer att bli just ovan nämnda, plus en sats med tekakor.

Om jag hinner så lägger jag nog ut receptet på filmjölkslimpan här lite senare ikväll. Vet att det är några som är lite sugna på att testa göra en långpanna därhemma.


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Nämen inte nu igen, är det inte nog med feber??? Stackars liten skrutta och mamma med förresten som väl, antar jag, åter får VABa.
    Hoppas det går bra att baka, lycka till. Kram på er alla fyra
    Mummen

    SvaraRadera
  2. ÅÅ va tråkigt att världens bästa Alva är sjuk.. Lyckan var total idag när Cornelia kom till dagis och Alva stog i dörren:-)! Trodde Cornelia skulle svimma av lycka.. Hon var ju ledig förra v så Alva abstinensen har varit total.. Hoppas hon kryar på sig snart och att ni får en mysig påsk helg! Jag försöker få livet att gå ihop för tillfället..;-). Kramar Ida

    SvaraRadera