söndag 1 mars 2009

Intensiv och rolig helg

...som började med en spontan inbjudan från våra vänner och grannar, familjen Cedermark, att följa med till Hallsberg och Allébadet. Barnen var taggade och förväntansfulla på vägen dit. Väl framme blev dock Hugo lite skeptisk till vattenrutchkanan och utepoolen. Men innan vi åkte hem senare på kvällen så hade han iallafall tillslut vågat sig på att prova vattenrutchkanan...och jublande glad var han dessutom. "Ja tyckte de va kuuuul, mamma!"

I går var det årsmöte i kyrkan klockan tre. Vi fick njuta av god mat, musik och underhållning mellan förhandlingarna. Det hade ordnats med lite underhållning även för barnen så att dom skulle orka att vara med hela tiden. Dom hade filmvisning i ett rum, pyssel med pärlor och annat i ett annat rum och så hade dom självklart bollhallen helt för sig själva. Hugo var genomsvettig och utmattad när vi åkte hem vid åttatiden.

Alva höll sig mest till oss vid bordet där vi satt. Hon gjorde små gästspel hos Micke eller David eller någon annan som fiskade upp henne i farten när hon sprang förbi. Mitt under mötet kom jag på henne med att sitta och leka med en tesked, och om jag inte såg helt fel så tror jag faktiskt att hon försökte ge sig på att trolla bort den...

I kväll är det lugna gatan här hemma. Det känns skönt eftersom att veckan som kommer är desto mer fartfylld. Men vi räknar redan ner och ser fram emot nästa helg då jag och Marcus åker till LOKA Brunn i värmland. Det ska bli sååå skönt! Jag ser fram emot två nätter av sammanhängande sömn och mat, mat, mat i alla dess former och smaker. Tänk bara att få slippa ta hand om disken efteråt...underbart!!!

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hihihi, Wawa är för festlig...! Har jag berättat när Hanna fyllde år och fick ett nattlinne av sin farmor med "Fem myror" på? Hon sa: -" Wawas"
    Alva har ju såna brallor, och det kom hon ihåg!

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förut och säger det igen... Hon är ju en riktig goding. Sitter väldigt snällt och lyssnar på farbrorn, precis som sin mamma för visst lyssnade du flitigt! =0) Krama alla från oss! /Linda

    SvaraRadera
  3. Hrm, känns ju lite halvseriöst att sitta och filma mitt under årsmötet. Det var ju en mycket intressant ekonomisk redogörelse som pågick ;-)

    Puss puss
    Marcus

    SvaraRadera