måndag 23 mars 2009

Jag ser det snöar...


...jag ser det snöar, det var väl roligt? Hurra! Nu blir det vinter, nu blir det vinter , som vi har önskat. Hurra!

Hade det varit december månad och snön föll för första gången, då hade jag jublat när jag sjöng den sången. Men nu är det mars månad och vi hade redan fått en försmak av våren som bokstavligt talat blev översnöad idag. Så nu gråter jag istället i kapp med snön som smälter på min kind.

Ikväll var jag på föräldramöte i Mosjö skola. När jag kom hem såg jag ut såhär;



Alva har varit lite kinkig och ledsen i eftermiddag och svaret på varför? fick jag när jag kom hem ikväll. Feber...38,3 grader. Inte jätte högt men det är ändå ett sätt för kroppen att säga "STOPP, nu räcker det". Så imorgon blir jag och Alva hemma för att hon ska få en chans att återhämta sig. Jag hoppas få lite tid över till att blogga om helgen som varit när Alva sover eller så. Det finns ett och annat mysigt kort att visa och skriva om ;o)

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Ja du, du är inte ensam att gråta över att det snöar. Även farfar här i Kisa är ledsen över snön son kom i natt och sex grader kallt på morronen, men solen skiner och det är vackert tycker jag.
    Han sa nu på morronen: " fröken i småskolan lärde mej att mars,april och maj är vårmånader och då ska det inte vara snö och sa fröken så, så är det så.
    Kramisar mum

    SvaraRadera
  2. Jag blev nästan likadan på min lilla bit hem =)
    Vi får hoppas att solen smälter bort detta snabbt som ögat.
    Isaac var arg när jag sa att det var snö i morse för det snöar nämligen inte på våren.
    Hoppas att Alva kryar på sig och blir frisk snabbt.
    Kram

    SvaraRadera