måndag 14 juli 2014

Triathlon och bröllopsdag

Hej på er!
 
 
Vet ni vad jag gör?
 
Nä...det är ju jättesvårt för er att veta :o)
 
Så jag säger det bara rakt ut!
 
Jag gör absolut ingenting!!
 
Jag klev upp klockan 05:00 imorse...njaaaa...det kanske var att ljuga lite, för jag var så trött så jag snoozade till tio över. Men sen klev jag upp, duschade och for in till jobbet.
 
Marcus och barnen sov minst tre timmar till innan dom slog upp sina blå...och då var jag halvvägs in på min arbetsdag ;o)
 
Sen packade dom in sig i bilen och åkte ner till Kisa där dom ska vara i några dagar för att mysa med farmor och farfar medans jag jobbar. Det här är min sista jobbvecka, sen går jag på semester två veckor till. Ska bli skönt!!
 
Men det jag skulle komma till var att det är jättesuspekt att komma hem till ett tomt hus efter jobbet. Det är så öde och tomt liksom.
 
Efter att jag hade gjort endel "måsten" här hemma så slängde jag mig på sängen och har legat här sedan dess... Såååååå skönt! Nu gör jag verkligen INGENTING (ja, förutom att jag skriver det här då förståss...) Det är så skönt!!
 
Men snart måste jag sluta att göra "ingenting" för alldeles strax ska jag piffa till mig och gå ut på dejt!!
 
Jag ska träffa Sofi och åka in till stan och äta en bit mat :o) Supermysigt ska det bli!!!
 
Men det var ju egentligen inte det jag skulle prata om...utan jag skulle ju visa lite filmsnuttar och bilder från igår.
 
Here we go...
 
Vi packade in oss i bilen och åkte till Västerås för att heja på Marcus när han tävlade i Västerås SM Triathlon 2014.

Först simmade dom 1500 meter i Mälaren (tyvärr fick vi inte med det på film eftersom att vi inte hade kommit in till stan då.)


Sedan cyklade dom i 4 mil i centrala Västerås...
 
 
...för att sedan avsluta med 1 mils löpning.
 
Marcus sprang i mål på tiden 2:26:54. Han slog sin senaste tid med ca 7 minuter! Gissa om vi var stolta!!
 
 
Tjejerna var nyfikna att få se medaljen :o)

Efteråt åkte vi hem till Linda och Jonas för att äta lunch och mysa. Molly somnade bredvid morbror Jonas som låg och tittade på golf ;o)

Det fanns fler som var trötta. Med all rätt!!

Barnen däremot hade gott om energi och badade i poolen.

Sjöodjuret Alva!
 
I lördags firade vi dessutom 11-årig bröllopsdag!! Wihooo...GRATTIS till oss. Vi brukar ju alltid ta ett familjefoto just den dagen. Men i år var det första gången på 11 år som vi inte lyckades få till det just den 12 juli. Så vi fixade det igår, den 13:e istället. Och det gick ju bra det med...eller??
 
 
Det är lite svårt att få alla att titta in i kameran samtidigt...det krävs en hel del övertalning.
 
och ibland lite bus för att få alla att skratta...

men vad hjälper det??
Suck!
 
 
Fast jag tycker nog ändå att det här är bland de finaste korten som är tagna på oss. Det är så typiskt OSS liksom. Det är ju såhär det är <3 p="">
 

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar