lördag 14 december 2013

Julstök och gängkrig

Hej hej!

Usch säger jag bara...

Vart är världen på väg? Svält, skolmassakrar, orättvisor, stormar, krig...ja listan kan göras lång. Och nu har eländet smugit sig inpå vår gata :-(

I flera veckors tid så har det cirkulerat polisbilar, civilpoliser och piketbussar här i Mosås. Ett litet stenkast från oss så har tydligen Black Cobra sitt tillhåll. Ett kriminellt gäng som är osams (milt sagt) med ett annat kriminellt gäng som heter Romano.

Inte nog med allt pådrag här ute i lilla Mosås...så skedde det en skottlossning i Kumla härom dagen. Kopplat till de kriminella gängen självklart... Och i eftermiddags var det dags igen. Mitt i julruschen inne i stan...precis i närheten av mitt jobb så blev en ung kille nerskjuten...som en hämndaktion. 

Ja ni hör ju!! Man har ju lust att låsa in sig själv och familjen och aldrig behöva titta ut igen. Livsfarligt ju!! :-( 

För att göra ett nedstämt inlägg nedstämmigare...så är jag trött, trött, trött, har mycket på jobbet OCH har en nedrig förkylning på G. Barnen tjafsade vid sängläggningen och Hugo somnade arg och ledsen :-( 

Jag har stor lust att bara gå och dra täcket över huvudet och sova tills det blir julafton.

Men det ska jag inte...näpp indeed!! Jag ska rycka upp mig och härda ut. Snart kommer det efterlängtade jullovet!!

Det är inte bara jag som är trött...

Snart får vi träffa de här två finingarna ;-) Vi skypade igår...underbar uppfinning!!

Hittade dessa bilder i mobilen efter att Alva och Cornelia hade lånat den ;-) Bilder man blir glad av!!

Ikväll har jag stått på julmarknad i stationshuset. Hugos klass hade ett Julloppisbord och Alvas klass sålde pimpade tändsticksaskar :-) Mysigt och trevligt!!

Vi sålde en hel del...

...och fick ihop en liten nätt summa till klasskassan :-)

Nu sova...imorgon jobba!!

Kram Lovisa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar