onsdag 18 december 2013

Blandat

Hej hej!
 
En liten teori som jag har ang min trötthet är att vi har VABat så extremt lite den här terminen. Mindre än vanligt. Vilket alltså betyder att vi har jobbat mer. Alltså mer än vanligt. Dom där små micropauserna som blir när man VABar har liksom inte funnits och därför (tror jag...detta är inte på något vis forskat kring) är jag så trött. Visst låter det vettigt? ;o)
 
Men bara för att jag satt och vädrade just den här teorin för mina jobbarkompisar igår så händer det ju...VABen slår till med buller och bång.
 
När jag hämtade Molly på dagis igår så kändes hon varm. Och mycket riktigt...när vi kom hem och jag tempade henne så hade hon 39,2. VAB it is!
 
Så idag har vi varit hemma hon och jag.
 
Och visst är det som jag sa...det blir som en micropaus. Jag har hunnit tvätta ikapp lite idag...jag har slagit in paket och bytt foton på barnen i ramarna som hänger i trappen (som jag så länge gått och tänkt på. Tycker att det kan vara bra att ha det gjort innan ytterligare ett år har passerat...) Jag har hunnit andas och tänka igenom dagarna som ligger framför oss. Vad behäver göras, vad är gjort och vad kan vi hoppa över? Jätte skönt!
 
Molly då? Jodå...hon mår lite bättre idag men har fortfarande feber.
 
Jag har även hunnit titta lite i kameran och såg att jag hade en hel del bilder att visa som jag inte hunnit med tidigare...
 
En salig blandning.
 
Jo jag vet...det här var ju ett tag sedan. Vi är ju snart inne på fjärde ljuset. Men ville bara visa de söta hjärtarna som jag hittade på Entré.

Söta va?!
Fast inte lika söta som de här två ;o)

Lyckades ta ut komp för att gå på den här donnans luciafirande på dagis i förra veckan. Hon blev så glad när hela familjen dök upp...ja, ni ser ju. Tokglad!
Så glad så att storebror fick en spontankram :o)

När de flesta föräldrar och barn hade gått hem började den riktiga festen. Då åkte luvan med flätorna fram och fröknarna satte på Gagnam Style på storbildsskärmen och vi som var kvar sist fick en härlig dansuppvisning :o)
Härom kvällen kom Marcus och jag på den übersmarta idén att fota barnen. Ett syskonkort ville vi ha! Fram med byggspottarna...kamerablixt och stativ. Sen möblerade vi om och placerade ungarna på en pall... 

Det hade ju kunnat bli jättebra bilder...
...om hon den där självutnämnde stylisten kunde flytta på sig.


Nämen seriöst. Flytta på dig!!

Äsch...det går ju inte att jobba med amatörer. Barnen var hur fina som helst. Men vi får göra ett nytt försök en annan kväll...och då får inte mamman vara med!!
Sötlöken!!

Ord är överflödiga!

Kram och God natt!!

Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar