måndag 4 februari 2013

Spretigt inlägg


Hej på er!
 
Ja, jag misstänker att det kommer att bli ett spretigt inlägg det här :o) Jag hoppas ni har överseende med det. Det blir som en liten sneekpeek in i min hjärna och hur det kan se ut där ibland...spretigt och ostrukturerat helt enkelt ;o)
 
Jag har suttit och scrollat runt på bloggen och läst gamla inlägg och tittat på gamla bilder. Det är ju helt klart mycket roligare med riktiga kamerabilder i inläggen än alla dessa mobilbilder jag envisas med att lägga in nuförtiden. Men vi har haft lite problem med nätet den senaste tiden och det har gått så sanslöst långsamt att ladda upp bilder och skriva inlägg så jag har helt enkelt inte orkat. Det har helt enkelt gått snabbare att slänga in ett mobilinlägg lite nu och då.
 
Men nu funkar äntligen nätet igen och vi har uppgraderat hastigheten en gnutta, så nu ska det nog bli roligare att blogga "på riktigt" igen :o)
 
Idag är jag hemma och VABar Molly som sagt. Jag trodde att hon skulle ha sin "feberfria dag" idag, men istället så smaschade hon på med den högsta tempen någonsin, nämligen 40,8!!! Och jag får snällt fortsätta VABa vidare imorgon.
 
Men något som slog mig idag...som så många gånger tidigare, är att vi börjar få riktigt stora barn. Eftersom Molly i stort sett BARA har gnällt och gråtit hela dagen (vilket är fullt förståeligt) så kände jag inte att det passade att springa runt med henne inne på dagis och fritids för att hämta Alva och Hugo. Så efter att jag hade ringt och pratat med personalen så klädde Hugo på sig, traskade över till Alvas avdelning, hämtade henne och tog sedan följe ut till parkeringen där jag och Molly satt och väntade i bilen. Så himla smidigt!! Och vilka stolta ungar :o)
 
Kan inte riktigt fatta att vi dessutom snart har en tvååring i huset! Jättekonstigt!! Om tre månader fyller Mollybus verkligen 2 år!! Då har vi ingen lite bebis i huset längre... Konstigt som sagt!!
 
Och på tal om stora barn så ska Alva ut och resa. En hel vecka, utan oss! Hur ska det gå??? Jag är mest orolig för min egen skull. Hur ska jag klara mig utan min Alva i sju hela dagar??? Hon ska följa med mormor och morfar när dom bilar upp till Lycksele på torsdag. Åh vad hon tycker att det är spännande...och pirrigt :o)
 
Näpp...nu får det vara slut på det här inlägget. Det har tagit mig flera timmar att skriva. Molly gnäller, gråter och klänger om vartannat. Vi har hunnit ta en promenad, hämtat Hugo och Alva, äit och slappat i soffan...men nu får det räcka. Tack å hej!
 
Hoppas ni får en skön måndagkväll! Vi hörs!
 
 
Molly som vi är vana att se henne...

Pigg, glad och full av energi!


Men med den här temperaturen i kroppen så blir det annorlunda. Lillstrumpan <3 p="">
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar