söndag 3 februari 2013

Jönköping, VAB och flickvän

Hej på er!

Ännu en helg till ända. Hur har din helg sett ut?

Jag och ett gäng tjejkompisar i kyrkan packade in oss i bilen och åkte ner till Jönköping på fredagseftermiddagen/kvällen. Det har nämligen varit en stor Barnledarkonferens för ca 1000 barn- och ungdomsledare där nere hela helgen.

Vi åkte ner för att gå på olika workshops och föreläsningar och för att bli lite peppade och inspirerade inför vårterminen av söndagsklubben.

Det har verkligen varit superkul och inspirerande MEN åh så trött jag är nu!!!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så blir alltid något utav barnen sjuk när en av oss åker bort. Inget undantag den här gången heller!! Fick ett sms av Marcus att Molly somnade med 39-graders feber i fredagskväll :-( Inte kul att befinna sig i Jönköping då kan jag säga.

Hon är fortfarande hängig och somnade med 39-graders feber även ikväll. Det betyder VAB imorgon...suck!

Men en glädjande nyhet som mötte mig när jag kom hem är att Hugo gått och blivit med flickvän ;-)

Han fick en "får jag chans på dig?"-fråga i fredags på rasten och i går svarade han "Ja" :-)

Det här är minst lika stort för mig tror jag. Nu gäller det bara att sköta det här snyggt. Inga retfulla kommentarer, nyfikna frågor eller pinsamma blickar ;-)

Jag är iallafall glad att flickvännen är någon vi känner och trivs bra med hennes föräldrar. Känns tryggt om det visar sig bli riktigt seriös det här ;-)

Kram på er!

Lämnar er med en suddig bild på Carola som kom och sjöng på på lördagskvällen. En bild på Alva och Cornelia som hade sleepoverparty igår kväll :-) Samt en egobild på mig själv. Ha det gott!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar