tisdag 5 februari 2013

Sjukstuga

 
Hejsan!
 
Jahapp...det envisa febern höll i sig hela natten. Har jag sovit tre timmar inatt så är det bra. Resten av tiden har gått åt till att trösta och lugna Molly som har pratat i sömnen, yrat och varit ledsen. 
 
Vid ett tillfälle var hon så otröstlig så jag fick gå och sätta mig med henne i soffan och titta på Tv en stund. Precis vad man är sugen på vid sisådär tresnåret på natten :o(
 
Direkt klockan sju imorse så ringde jag vårdcentralen och fick en telefontid strax innan nio. Jag behövde bara berätta att Molly haft hög feber sedan i fredags när sköterskan avbröt och sa att hon hade bokat in oss på en läkartid klockan två. Tackar!!!
 
När Molly somnade ute i vagnen så försökte jag passa på att sova en stund. Somnade som en stock...men vaknade med ett ryck efter knappt en timme av att Molly grät ute i vagnen. Hon var återigen skållhet och kunde inte komma till ro och sova. Så det var bara att ta in henne. Så mycket blev det med den återhämtningen.
 
Väl hos läkaren så fick hon genomgå undersökningar och provtagningar. Jodå...visst är det en rejäl infektion hon har. Det var något värde som ska ligga runt 5 (kan det vara sänkan kanske??) och Molly låg på 91. Jag är ju ingen expert inom området...men även jag kan förstå att det inte är så bra.
 
En begynnande rodnad i höger öra och slem i lungorna samt den höga febern resulterade iallafall i en Kåvepeninkur i dagarna sju, tre gånger om dan. Joråsåatt!
 

Inte så stark.

Termometern visar ännu en gång på över 40 grader :o(

Det här kortet togs alldeles nyss. I skrivande stund så har hon somnat. Trots både kåvepinin och alvedon i kroppen så är hon orkeslös och trött. Jag hoppas innerligt att det vänder snart!!
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar