lördag 26 december 2009

O Helga Natt på guran?

Hugo fick en elgitarr i julklapp av Wäneskogs och lyckan var total. Han brukar vanligtvis ta till luftgitarren när han dansar och sjunger hemma och på dagis men nu har han äntligen fått en riktig och alldeles egen gura. Han vet redan hur en cool gitarrist för sig och visar världsvant upp sin fingerfärdighet och softa stil.

Som jag berättade i det förra inlägget så åkte vi till kyrkan i torsdags för att sjunga för de "enastående" som firade julafton tillsammans nere i kyrkans cafélokal. Vi sjöng de traditionella julsångerna och så läste pappa julevangeliet. Pappa valde även att sjunga O Helga Natt som är min absoluta favorit. Jag älskar speciellt att lyssna till pappa när han sjunger den och får alltid gåshud när han går upp på G, ni vet den där riktigt höga tonen i slutet på sången. I torsdags lyckades jag fånga en snutt på film när vi övade...och har faktiskt bett honom att spela in hela låten på en skiva åt mig. Kanske till och med ska be honom spela in en hel julskiva som jag kan spela hemma i stereon alla jular framöver. Det vore något det!

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Får jag beställa en skiva också? Det kanske kan bli några duetter också....eller? hi,hi,hi.
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Han sjunger fint far din! Men lite partisk: min bror spelar fint! :-)

    SvaraRadera
  3. Oh, vilken snygg klocka du har på bloggen =)
    Alltså, LEon är oerhört duktig och Hugo är bara sååååååååååååååååå söt! Längtar att få fira nyår med er. Det är så roligt att umgås med er!
    KRAMAR

    SvaraRadera