fredag 28 november 2014

Äntligen helg

Hipp hipp hurra!

Idag firar vi att Emma varit hos oss i en hel vecka.

Det har varit en spännande och omtumlande vecka.

Vi har pusslat och roddat på dagarna...vakat och rastat på nätterna. Det är helt klart tröttsamt...men ååååååå så mysigt :-) 

Härom dagen tittade äntligen solen fram på vår lilla morgonpromenad.

Små saker som gör stor skillnad! Kom trött och sliten till jobbet härom morgonen och möttes av detta inne i Bildtelefonin. Man blir så glad!!

Ludwig har varit bortrest ett par dar med jobbet så jag har hängt hemma hos Mose och kelat lite på lunchrasterna (Amos är hos en dambekant ;-) och kommer hem imorgon).  

Igår följde Emma med Marcus till kontoret. Jag hämtade upp henne på väg hem från jobbet och vi hann bara komma innanför dörren så somnade hon i mitt knä ;-) 

ZzZzZzZzZz!

Igår tog vi dessutom ett välbehövligt kvällsbad. När hon hade torkat och det var dags för att borsta pälsen så somnade hon i mitt knä igen. Mystjejen!!

Idag har jag och Molly varit lediga. Vi har städat, bakat och pyntat inför advent. En fullspäckad men mysig dag...

Och barnen fick äntligen baka sina efterlängtade pepparkakor :-)

Nu är det snart dags för kudden...ZzZzZz!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar