torsdag 20 november 2014

Snart blir vi sex...

Hej på er!

Nu har jag varit borta ett tag...

Det är mycket på gång som vanligt men vi håller i. Några veckor till bara...sen är det jullov och vi får tid att koppla av.

Eller koppla av och koppla av...jag vet inte riktigt om det kommer att bli möjligt. För precis som det går att lösa i överskriften så kommer vi att få tillökning i familjen :-)

Ingen bebis den här gången...

Nä! Vi har länge gått och funderat på att skaffa hund men inte riktigt känt att tiden varit mogen. Barnen har behövt bli större för att kunna hjälpa till med bla skötsel och promenader och nu känner vi äntligen att vi är där!

I månader har jag letat på hemsidor och annonser efter just den rasen vi är ute efter. En malteser.

Det har inte varit så lätt ska jag säga... Annonser har det funnits gott om men renrasiga malteser har varit näst intill omöjligt att hitta. Rasen blandas hej vilt med både en, två, tre och ibland fyra andra raser. Inte okej!!

Men i fredags kom äntligen annonsen som jag längtat efter.

En renrasig maltesertjej till salu. Och i Uppsala dessutom...inte så farligt långt bort. Smsade snabbt till Marcus och han tyckte jag skulle höra av mig på en gång.

Och för att göra en lång historia kort....

Efter dagar fyllda av samtal hit och dit och nervositet och sömnlöshet så ska vi nu äntligen få åka och hämta hem vår lilla tjej!!! Jag kan knappt tro att det är sant :-)

Vi hade egentligen planerat att hämta hem en hund i mitten på december, men planen fick snabbt ändras och jag har världens bästa arbetsplats som hjälpt mig att pussla och rodda med mitt schema och beviljat både komp och semester lite hit och dit för att det här ska bli möjligt!!

En dröm som går i uppfyllelse!!!

Gissa om vi längtar?!

Snart ligger hon där....

Fortsättning följer ;-)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar