söndag 7 december 2014

Helgen

Hej hej!

Vilken helg vi har haft. Intensiv och rolig har den varit. Och snabbt gick den.

Nu är det söndagkväll och jag ligger ensam i ett kalt rum på Strömbäcks folkhögskola...igen.

Startade resan hit vid 15-tiden idag och är här för uppföljning av handledarutbildningen som jag startade v.41.

Det ska bli en spännande vecka med många och långa samtal ;-)

Smygstartade helgen med semester i torsdags. Molly och jag behövde fixa lite grejer på Marieberg och passade bl.a på att ta en fika :-)

I fredags jobbade jag kort dag och åkte sedan iväg på ett viktigt möte som fick mig att slappna av och andas ut. En skön start på helgen...

Kom sedan hem till lilla Emma som blev glad att se mig :-) Slocknade genast i knät.

Fredagskvällen blev intensiv...

Alva skulle fixas inför klassdiscot. Det är viktigt det där med kläder och frisyr när man är sju och har en crush på en kille i klassen. Inget får gå fel...

Jag och Sofi var ansvariga föräldrar på fritidsgården i Mosås. Vi hängde i kiosken mellan 18-21 tillsammans med Hugo och Lukas. 

På lördagen skulle jag packa och Marcus behövde byta till vinterdäck på den röda bilen och dessutom skulle kyrkan städas på eftermiddagen.

När mörkret föll åkte vi ut till Karlslundspåret och gick på "Tomtesmyg" med barnen och fam Romell.

Barnen fick leta efter tomtar i skogen medan föräldrarna letade tipspromenadsfrågor. Efteråt blev vi bjudna på glögg och pepparkakor och barnen fick varsin godispåse.

Avslutade sedan med kvällsmat hemma hos Micke och Ann-Sofie. Mysigt!!

Idag var det julfest i kyrkan med traditionsenligt Luciatåg. 

Mollybus.

Barnen övar...

Det var pirriga tjejer som skred in i kyrkan.

Molly fick kalla fötter när det var dags för showtime...så hon kom och satte sig med mig, Greta och Ida.

Japp...det var lite bilder från helgen. Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka få några sköna timmar.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar