onsdag 24 december 2014

God Jul

Hej hej!

God Jul på er! Hoppas ni har haft en fin dag :-)

Vi har haft en jättefin julafton tillsammans med familjen.

Men morgonen började först med att alla tre barnen och hunden kom och kröp ner mellan oss i sängen. Efter lite mys tyckte barnen att det var dags att öppna paket...så vi förflyttade oss ut till vardagsrummet och julgranen.

Paketöppning :-)

Molly tyckte att det var spännande att få paket ;-)

Klockan tio var det Julkrubba i kyrkan. Farmor och Farfar hade också hittat dit och följde sedan med oss hem efteråt där resten av familjen strålade samman.

Hade fullt upp idag så jag hann inte ta så mycket kort. Men ett på godisbordet lyckades jag föreviga ;-)

Och på mig och en suddig Molly :-)

Innan Tomten kom så hann vi få lyssna till...
Albin som spelade ett stycke på medhavd trombon :-) Stolta mamman höll i noterna ;-)

...och så Farfar som läste Julevangeliet.

Jag minns när vi bullade upp de här tre killarna i farmor och farfars kökssoffa...typ 3-6 månader gamla :-) Nu är dom plötsligt så stora <3

Emma väntade med spänning på Tomten...

Barnen likaså ;-)

ÄNTLIGEN dök han upp :-)

Alva var oerhört fundersam på vem som gömde sig under förklädnaden...

Hon synade honom noga och väl...

Men kychades ändå inte lista ut att det var bästisen Cornelias pappa Kristian som satt gömd under masken ;-)

Lite senare var det Marcus tur att återgälda tjänsten och ikläda sig tomteskruden och gästa familjen Gustavsson-Revay :-)

När alla hade åkt hem började barnen testa sina julklappar. Alva fick ett handspa av farmor och farfar .

...och Hugo fick ett pingisset. Här kör han match mig farfar :-)

Nu är det snart dags att sova. Imorgon ska vi på kalas hem till Seth som fyller nio år, och på eftermiddagen ska jag in till jobbet och bränna av några timmar i Bildtflefon.

Kram på er och ha en fortsatt fin julhelg!!

Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar