söndag 12 oktober 2014

R*E*A

Hej hej!

Äntligen hemma igen efter en vecka i kappsäck.

Jag har haft en fantastisk vecka i Umeå. Handledarutbildningen har varit kanon, och nu ser jag fram emot att få ta emot en tolkelev de kommande fyra veckorna för att få praktisera allt vi har pratat om och lärt oss. 

Om två månader är det sedan dags att flyga upp till Umeå igen för att följa upp och avsluta utbildningen. Längtar redan!

I fredags åkte vi hem strax innan lunch och efter en smidig flyg- och tågresa hoppade jag av i Västerås medan Maria fortsatte vidare hem till Örebro. Marcus och jag hade nämligen en mysig helg i Stockholm inbokad tillsammans med Olle och Sofi sedan länge tillbaka. 

Det tokiga blev ju självklart att jag bara hann mysa och pussa på barnen en liten stund på fredagkvällen och lördagsmorgonen...inte den mest optimala planeringen...Men nu blev det så och det gick trots allt riktigt bra... Barnen har haft det mysigt hos mormor och morfar under tiden :-)

Vi bodde på Hotell Birger Jarl...på Norrmalm. Uuuuuunderbar säng! Jag sov som en bebis ;-)

Efter att vi hade strosat runt på stan och ätit en god lunch så gick vi tillbaka till hotellet och fräschade upp oss innan vi traskade iväg mot Intiman och...

R*E*A...Roligt, Elakt och Aktuellt :-) En rolig föreställning med Anders Lundin, Sussi Eriksson, Ola Forssmed och Rakel Molin.



Efter föreställningen tog vi en fika på Espresso House i väntan på att få vårt bord på restaurang...

...Griffins Steakhous! Vilket fantastiskt ställe!!!! Jag tror aldrig att jag har ätit så god mat förut.

Min hummerburgare var to die for! Mmmmmmmm!!!!

Nu sitter jag i soffan och myser med Hugo och Marcus som tittar på Sverige-Liechtenstein. Alva och Molly har jag redan nattat så dom sover gott i sina sängar. Något även jag längtar efter att få göra...

Så.

För att summera den närmaste tiden...så har det varit en fin vecka, en underbar helg och nu ser jag fram emot vad den kommande veckan har att erbjuda.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar