tisdag 7 oktober 2014

Omhändertagen

Hej igen!

Alltså...vilken lyxvecka det här är!

Vi blir bjudna på frukost, lunch och middag. Plus allt småfika därimellan...

För att inte prata om sånt här..."det lilla extra"!

Aaaaaaahhhhh....kaffe <3

Vi har undervisning mellan 8:30-16:00 varje dag (här är jag och min kollega Maria)

Det blir många och långa givande samtal...så framåt eftermiddagen är man rätt så mör.

Både igår och idag har jag gett mig ut på en löprunda. Det är JÄTTESKÖNT att få rensa huvudet och sortera tankarna efter en heldag i skolbänken.

Den norrländska ödsligheten tilltalar mig verkligen. Du anar inte vad den här ensliga vägen gör med mitt inre... Jag känner ett sådant lugn och en harmoni som är svår att förklara. Det enklaste sättet att beskriva det på är att säga att jag är "hemma"!!

Lycklig och tillfreds!! 

Jag visste inte att det här (lugnet, naturen, mentaliteten, atmosfären, ljuset, luften....jag skulle kunna go on and on!) faktiskt var något jag saknade...men kvällens löprunda påminde mig om att jag nog är en Norrlandsjänt' ändå ;-)

Norrland i mitt hjärta...liksom :-)

Här kommer lite bilder härifrån Strömbäck...
Den gamla träkyrkan.

Stora entrén till Folkhögskolan.

Den välkomnande foajén.


Nu blir det godis och film i mobilen. Ska försöka hinna skypa med barnen och Marcus därhemma också...

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar