onsdag 8 oktober 2014

Memory lane

Hej!

Åååååååååå vilken lycka! 

Ikväll fick vi åka med en kursmedlem in till stan. Jag har knappt kunnat koncentrera mig på kursen idag för jag har bara tänkt på hur det kommer att vara att se min hemstad igen efter ca 13 år "på flykt". 

Och vet du vad...? Det var fantastiskt!!! Jag visste inte att jag hade saknat Umeå såhär mycket som jag tydligen gör...

Jag hade till och med ett litet "gåshuds-moment" när jag stog och blickade ut över torget :-)



"Kungsan" hade blivit utbytt mot ett nyare och modernare UTOPIA.

Men MAX låg kvar...

...och Åhléns.

Raggarsvängen! Här plockade pappa upp mig ibland på fredag och lördagskvällarna efter att jag hade ringt honom från telefonkiosken som stod i hörnet ;-)

Café Station!!!! Här jobbade man många sena kvällar och nätter... Bästa cafét i stan!!

Brings back memories!!!


Beställde självklart en Grekisk Frappé...just like old times...

Alltså...toaletterna!!! Stod länge och bara läste på väggarna. Som en enda stor dagbok...och vissa saker som stod kommer jag dessutom ihåg.

<3

Kram Lovisa

1 kommentar: