onsdag 22 oktober 2014

7-åring

 Hallå där!
 
Idag är det ingen vanlig dag...för idag är det Alvas födelsedag. Förstå....hon blir verkligen 7 år idag. SJU!!!!! Helt otroligt!
 
Frukost och paket på sängen i morse såklart!
 
Alva kommer aldrig ner till oss på nätterna nu för tiden. Men just inatt så kom hon nertassandes runt 01:30-tiden och undrade vart vi höll hus någonstans? - Jag har legat och väntat på er och ni kommer ju aldrig!!

Haha!!!

Hon hade vaknat och tyckt att det var ljust ute och undrade varför vi aldrig kom och sjöng för henne :o) Jag erbjöd henne att sova vidare hos oss och det gjorde hon...så därav att vi firade henne i vår säng istället för hennes egen.

Det var en pirrig tjej som öppnade paket...

 
Hon har sprungit runt med Marcus gamla (och då menar jag GAMLA) klocka med Lucky Luke på urtavlan de senaste veckorna och försökt lära sig klockan. Lite svårt med tanke på att den sist fungerade någon gång på 90-talet ;o) Men idag fick hon en alldeles EGEN klocka.
- DEN FUNKAR! jublade hon glatt när hon såg hur sekundvisaren tickade på för glatta livet ;o)

Hur är det?? Har jag skrivit om hur gärna hon önskade sig en bok i födelsedagspresent?? När vi var på församlingshelg i somras så hittade hon en bok i biblioteket på kursgården där vi bodde. "Något konstigt med mormor" hette den...skriven av Anna Dunér. Den handlar om en mormor som plötsligt börjar bli glömsk och beskyller barnbarnen för att stjäla hennes post osv. En barnbok om demens hel enkelt.
 
Den här boken har tydligen satt djupa spår i Alva. Så mycket att hon till och med grät sig själv till sömns en kväll och bönade och bad om att hon skulle få den i födelsedagspresent.
 
Så det var bara att googla fram den och klicka hem den från nätet...
 
Så när alla de andra paketen var öppnade...så plockade jag fram det allra, allra sista. Lite lurigt inslaget i en äggkartong.
 
Vad kan det vara??
 
BOKEN!!!!!
Glädjen var stor :o) Vår underbara unge...vad ska det bli av dig? <3 p="">


Godisgurka ska det ju självklart också vara på självaste födelsedagen.
I vår familj så får födelsedagsbarnet själv önska vad vi ska äta till kvällsmat. Så när jag ställde frågan till Alva, vad hon önskade till middag så förväntade jag mig det vanliga...typ tacos, pannkaka eller hamburgare...
 
- Jag vill att vi äter rester!
 
Löd hennes svar.
 
Sötaste finaste Alva....som sagt...vad ska det bli av dig???

Då vi hade lite dåligt med rester hemma...hahaha! Så fick hon önska sig något annat...och då fick det bli kinamat.
-Jag älskar nudlarna, mamma!!
 
Till efterrätt önskade hon sig en stooooor chokladboll :o)


...och så fick det bli! Gott ;o)
1, 2, 3...
 

Blååååååås!


Många har ringt och smsat för att gratulera jubilaren. Här är det bästisen Cornelia som ringer ända nerifrån soliga Spanien för att önska grattis. Gissa om hon blev glad?!
 
Det verkar som att hon var nöjd med dagen. Hon somnade med ett leende på läpparna :o)
 
Och nu när födelsedagen är över så betyder det att det inte är långt kvar till vår efterlängtade roadtrip. En resa som Alva nästan har längtat efter mer än sin egen födelsedag...
 
Natten till söndag packar vi in oss i bilen och kör upp mot Lycksele för att fira höstlov med min älskade och saknade storasyster Linnéa och hennes familj. Alva kan knappt bärga sig... Hon längtar såååååå efter sin kusinbästis Signe. Väskorna har stått packade på hennes rum i över en månad nu ;o) Hahaha!!
 
Vilken tur att det snart är söndag!
 
Kram Lovisa












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar