tisdag 18 mars 2014

Today...

Hej hej!

Jahapp...då är vi igång. Idag är första dagen "hemma" igen efter att vi snackade ihop oss med läkaren i fredags. 

Men tanken är inte att vi ska ligga hemna på sofflocket i fyra veckor. Näpp! Vi ska försöka vara i skolan så mycket som möjligt, men allt får vara på Hugos villkor. Vi går så ofta han orkar och tycker sig klara av (med liiiiite påtryckningar från oss såklart...) Hade Hugo fått bestämma helt själv så hade han valt att stanna hemma jämt! Mer hemmakär kille får man leta efter ;-)

Idag mjukstartade vi och var bara med på halvtiorasten samt sv/eng-lektionen efteråt. Och det gick bra...inget anfall. Den tiden på dagen har annars varit den mest anfallsbenägna tiden. Han har alltid fått anfall efter halvtiorasten. Men inte idag...och det tror jag var skönt för Hugo att se. 

Jag tog med mig lite kaffe att dricka medan jag satt och tittade på när Hugo  spelade innebandy med kompisarna.

Väl hemma igen så åt jag palt till lunch (Hugo, fegisen, vågade inte testa så han fick korv...hehe). Palt är den absolut godaste maten som finns. Mycket smör ska det vara... Och sen blir det den obligatoriska paltkoman! Så värt!!

Passade även på att baka lite bullar när vi kom hem...

...vilket uppskattades av den här killen :-) 

Hoppas du får en fin dag.

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar