torsdag 20 mars 2014

Febrigt

Hej hej!

Dags för uppdatering...

Jag har följt med Hugo till skolan både i tisdags och igår ( i måndags var det studiedag) och det har gått jättebra. Inga anfall och Hugo har verkat lugn och glad.

Planen var att jag skulle följa med även idag och imorgon...men planen sprack då Molly insjuknade i feber i förmiddags och jag blev tvungen att stanna hemma med henne istället.

Men Hugo accepterade att vara i skolan utan mig idag och klarade av att vara med på både en rast och en mattelektion utan att få anfall. 

Härlig känsla!!

Men nu ikväll när Marcus och Hugo låg inne i sängen och pratade om morgondagen så kände han sig nervös och orolig för att få anfall om han blir tvungen att gå till skolan själv även imorgon. Och några minuter senare när jag kom in för att säga god natt så låg han avsvimmad i sängen.

Det verkar tydligen som att anfallen är kopplade till rädsla och oro. Det blev ju väldigt tydligt ikväll. 

Så för att lugna honom och få honom att känna sig trygg igen så bestämde vi att han får stanna hemma med mig och Molly imorgon och ta nya tag nästa vecka igen när Molly förhoppningsvis är frisk igen.

Nybadad och febrig Molly tidigare ikväll.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar