lördag 31 augusti 2013

Stugbesök

Hallå där!

Vilken sommar vi har...fortfarande!! 

Det här måste vara den varmaste, soligaste, skönaste, myggfriaste och somrigaste sommaren på läääänge!

Ikväll var vi bjudna till våra kompisar Maria och Davids nyinköpta stuga ute i Gäddviken.

Det blev en underbar och ljummen sensommarkväll där vi kunde sitta på deras fina uteplats med utsikt över sjön och njuta av god mat och trevligt umgänge.

Barnen fiskade, badade och åkte båt. En riktigt skön och idyllisk sommarkväll full av skratt och bus :-)

Maria och David hade ordnat med kräftor och räkor och en massa annat gott och smarrigt!


Mollybus och jag satt på bryggan och tittade på när Marcus och David tog med grabbarna ut i båten för att fiska lite :-)


Molly hämtade stenar i en korg som hon sedan kastade i vattnet.

Nöjd tjej!

Hugo testade fiskelyckan även från bryggan. Tyvärr utan resultat.

Marcus och Molly lyssnade till stenarnas "plums".

Uuuuuuunderbart!!

Alva och Ella tog ett kvällsdopp :-)

Innan vi styrde bilen hemåt Örebro igen så bjöds vi på god efterrätt inne i den varma och sköna stugan :-) Maria kan konsten att bjuda på smarriga grejer hon ;-)

Nu är vi hemma igen och barnen är nerbäddade i sina sängar. Marcus och jag har kraschat i varsitt hörn av soffan. 

Snart är det dags för sängen även för oss. Känner mig fortfarande trött och sliten efter gårdagens äventyr ;-)

Ikväll ska jag drömma mig bort bland stugor, sjöar, skog, lugn, ro och idyll :-)

Ååååååh vad jag också skulle vilja ha en stuga att "fly" till ibland. Underbart!!

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar