måndag 12 augusti 2013

Löparkompis

Tjaba hej!
 
Idag var det dags igen. Semestern är över...och allvaret är ett faktum.
 
Av de tre barnen så var nog Alva den som var mest uppspelt och pirrig. Idag var det nämligen dags för första fritidsdagen :o) Och det gick självklart galant. Hugo fanns hela tiden med "bakom kulisserna" (dom går på samma fritidsavdelning nu) och så fanns ju självklart bästisen Cornelia där också :o) Alva kunde inte sluta pladdra och prata när jag lämnade dom i morse...hihihi, sötnosen!!
 
När det var dags att lämna Molly så blev det genast lite jobbigare...(för mamman). Ny avdelning och nya pedagoger. Förra avdelningen var bara såååååå toppen! Molly var trygg och glad...aldrig några problem med hämtning och lämning. Hur skulle det bli idag??
 
Tydligen hur bra som helst visade det sig ;o) Hon hade både lekt, ätit och sovit bra hela dagen. Mammas lilla hjärtegryn!! Varför stressa upp sig liksom?
 
 
Ikväll fick jag sällskap på löprundan :o)

Alva och jag sprang ett varv runt Mosås i regnet. Mysigt!!!
 
Alva är ju en liten snackpåse och en ca 3km lång löprunda kunde inte tysta henne :o) Jag trodde att hon skulle bli anfåddd och trött...men icke då!! Hon babblade på som vanligt. Jag orkade bara svara; "Mmmmm" eller "Jahaaa" ;o)

"Mamma...jag vill VERKLIGEN INTE vara en mördarsnigel" utbrast Alva när vi fick sicksacka mellan mosade och äckligt slingrande sniglar på cykelbanan. " För då måste man vara sådär slemmig och äcklig och så blir man bara överkörd hela tiden!"

Japp...så är det!

Kram på dig!!

Lovisa

1 kommentar:

  1. Er lilla "snackpåse" är bara för söt och go.
    Jag håller med henne, mördarsnigel vill man ju bara inte vara.
    Kram På er

    SvaraRadera