måndag 19 augusti 2013

Skolstart

Hej hallå!

Ny vecka, nya tag :-)

Känner mig något piggare idag efter en välbehövlig och skön helg. 

Idag var det äntligen dags för skolstart :-)
Det var spända barn vid frukostbordet i morse kan jag avslöja. Det flög runt en och annan fjäril i magarna ;-)

Men när vi väl kom till skolan och skolgården började fyllas av gamla klasskompisar och välkända lärare och fritidspedagoger...då släppte nervositeten.

Hugo och Alva sprang runt och lekte helt världsvant och när det var dags för Hugo att smita in i sitt klassrum fick jag en nonchalant nick och en blygsam vink "skjuten" från höften ;-) 

Alva följde jag med in till foajén. Jag tänkte att hon "nog ville ha mig med så länge det gick".

"Hej då mamma! Nu kan du åka!!"

En puss och en kram på det och sen var man inte mycket att hänga i julgran längre...

Vad hände liksom??

Alva tyckte att Mollys gamla vinteroverall skulle passa bra att ta på sig om det hade varit kyligt ute imorse ;-)

Hugo har haft uppehåll i fotbollen ett tag. Han tappade sugen i våras och hoppade av laget en vända. Men nu är han taggad igen och inför första träningen idag så behövdes det införskaffas nya fotbollspjucks :-)

Allt packat och klart...

För skola och dagis!! Kan inte fatta att Hugo börjar i 2:an, Alva i Förskoleklass och Molly är en liten Mosippa :-) 

Älskade ungar!!!

Kram Lovisa

(Jo just ja...jag finns ju även på Instagram :-) Om du är sugen på att följa mig där så heter jag "lokind".)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar