söndag 4 augusti 2013

Sicken da'

Hej hej!!

Ja, vilken dag det har varit!!

Typ varmaste dan på året! Över 30 grader på sina håll.

Vi fick finbesök tidigt imorse. Cornelia och pappa Kristian knackade på strax före åtta. Barnvaktstajm :-) Ida och Kristian har varit på bröllop hela dan och då har Cornelia hängt med oss. Supermysigt!!

Barnen smet in till farmor och farfars husvagn på en gång dom hade vaknat. Roger och Birgit kom igår och hjälpte oss med bygget lite. Efter frukosten idag åkte dom upp till Järnboås för lite släktträff. Dom kommer tillbaka hit i morgon kväll igen.

Marcus åkte också iväg efter frukost imorse. Han och Dagge åkte till Horla utanför Vårgårda för att delta i ett Triatlonlopp.

Dom höll på att skrämma livet ur mig då jag gick in och läste på Aftonbladet att två män i 50-, och 30-års åldern hade råkat ut för en allvarlig bilolycka just i dom trakterna på förmiddagen.

Asch...jag vet! Man ska inte läsa kvällstidningarna...men jag kunde inte låta bli!

Till slut var jag helt övertygad att det var Marcus och Dagge som var inblandade i olyckan och ringde helt förtvivlad till mamma, som i sin tur ringde brorsan...som inom en halvtimme dök upp i en taxi framför huset.

Till saken hör att jag hade både RINGT och SMSAT Marcus flertalet gånger och han svarade inte på något av dom. Han brukar vanligtvis ringa INNAN en tävling och checka av läget...men inte idag! Så när han inte svarade eller hörde av sig så trodde jag det värsta!!

Jag skriver kanske lätt om det nu (såhär i efterhand när han är hemma, trygg och säker, så kan jag till och med skratta åt det) men just då mådde jag så fruktansvärt dåligt! Jag var nära på att spy i buskarna...jag ringde till och med akuten i Skövde och frågade om dom hade fått in någon Marcus Kindevåg!!

Jo visst vet du!!

Jag har nog sett för många amerikanska filmer tror jag ;-)

Slutet gott...allting gott!! Nu ligger han och sover ute i tv-soffan igen...där det svalkar skönt! Allt är som vanligt igen :-)
Tjejerna började med att se på film efter frukosten. Det var ooooliiiiiidligt spännande!!
Jag rotade fram sekatören och röjde lite under syrénträdet...och HEPP...plötsligt hade barnen en skön och svalkande koja i skuggan :-)
Självklart skulle det fikas i kojan!!
När DramaQueenen (som i JAG!) hade lugnat ner sig efter det inbillade scenariot att hon hade blivit änka...så packade vi med oss fika och badkläder och åkte till Säbylund.
Molly har visst fått blodad tand och badade tom i sjön!!
Hemma igen så dröjde det inte länge innan värmen övergick till åskväder. Tjejerna stod vid fönstret och kramades samtidigt som dom lyssnade till mullret och tittade ut på spöregnet och blixtarna.

Nu sover hela familjen utom jag.
Önskar dig en god natt!! Vi hörs snart igen...

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar