söndag 7 oktober 2012

Loppis

Hej på er!

Vilken skön helg vi har. Först blev det en soft hemmakväll i fredags. Chips och läsk som sig bör och med ett nytt inslag i form utav en tupplur i soffan. Marcus och barnen tittade på en film och jag satt med gamnacke och dregel i mungipan och missade den spännande upplösningen.

Trött, tröttare...Jag!

Igår stod jag och Hugo på loppis mellan 10-15 med Sofi och Lucas. Hugo sålde av lite gamla leksaker för att tjäna ihop en hacka. Jag fick hjälpa honom att sortera ut vad han ville sälja och i torsdags satte vi oss sedan och prissatte alla grejer.

Det gick riktigt bra att stå och sälja tillsammans. Hugo fick öva matte genom att räkna växel och så var han den perfekta försäljaren som kunde prata gott om alla sina leksaker. Hur dom fungerade och vilka grejer som kunde göra vad ;-)

Medan vi stod på loppis så kom farmor och farfar på besök hemma hos Marcus och tjejerna. Dom var kvar när vi kom hem och vi hann ta en promenad i höstvädret och ta en fika innan dom skulle åka hem igen.

Kvällen spenderades sedan i vågrätt läge i soffan med sushi när barnen hade somnat. Vi började titta på en film men vi var mer död än levande...så vi gick och lade oss istället. Suck! Undrar när kroppen och hjärnan ska ställa om sig till working-mode?? Det är segt nu ;-)

Nu är vi precis hemkomna från kyrkan. Barnen leker med kompisar och Marcus är iväg och fixar lite grejer. Sen är det dags för Alvas dans och slutligen så ger jag mig iväg på min träning. Sen är det dags för sängen igen (halleluja-moment every time!) och så är det plötsligt måndag igen.

Det är nästan lite läskigt hur dagarna bara swischar förbi. Är det bara här hos oss det känns som att veckan består av måndag, fredag och söndag?? Dagarna däremellan existerar liksom inte :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar